1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "The minimum time is an hour."

"The minimum time is an hour."

الترجمة:الحد الأدنى من الوقت ساعة.

July 8, 2014

25 تعليقًا


gamdy

الوقت الادني ساعة


islam_latreche

أقل وقت هو ساعة (لم تقبل!!!)


fpW5

لماذا استخدمه an رغم أن الحرف الأول من كلمة hour حرف صحيح


M.F.A10

لأن حرف H لا ينطق في الكلمة بل تنطق مثل our, وكلمة hour من الكلمات التى تأخذ الحرف an في المفرد


Omaar_ghoneim

فإذا كان نطق أول الكلمة يطابق نطق الهمزة إستخدم an (بكل بساطة)


NaglaaMoha695509

عشان احنا بناخد a او an ع حسب النطق مش الساكن او المتحرك ف لما الحرف اول صوت منه يطلع أ ناخد an زي ساعه تنطق أور عشان كده خدنا an انما عشان ناخد a اول حرف ينطق ميكونش أ وهتقابلك حاجات معينه متحركه ساعات ناخد aاوan زي Umbrella هنا هناخد an ومش هينفع a عشان طلع صوت ال أ: امبريلا وبرضه كلمه University رغم انها بتبدأ بمتحرك بس هتاخد a: يونڤيرستي. عشان احنا نطقنا يو، مش أ


Raghd_h94

The minimum الحد الادنى


Mado_Jamal

أيضا معي ,,, أقل وقت هو ساعة


Benwali

الوقت الأدنى ساعة ( لم تقبل )


dfahima

ادنى وقت ساعة


eslamshara

"An hour" !!!!!!!!


Mohammad192107

هي تنطق بس our بس هي أوله h


mahmoud612

An hour!!! خطا


fpW5

في خطأ بالجملة لذالك لازم تقدم شكوى حتى يصلحون الخطأ


mustapadev

الوقت الادنى هو ساعة


3es1m

ادنى وقت ساعة


iRagaey

الحد الأقل للوقت هو ساعة أقسم بالله هي هي


WaledMahso

اقل وقت هو ساعه


yasserhega2

الحد الادنى من الوقت هو ساعة


OmniaHassa11

لماذا جاءت an قبل hour ؟؟؟ ؟؟


M.F.A10

لأن حرف H لا ينطق في الكلمة بل تنطق مثل our, وكلمة hour من الكلمات التى تأخذ الحرف an في المفرد


Yusuf366756

ملهاش لازمه من الوقت ديه ممكن نحذفها ومش هتغير المعنى ... انا قولت (الحد الادنى ساعة) ولم تقبل

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.