"الرجل يملك الكتاب."

الترجمة:The man has the book.

July 9, 2014

13 تعليقًا


Mohamedhas863720

ليه has مكان have

July 9, 2014

amlfarouk

لأنه مفرد

July 17, 2014

hamed-mohamed

he she it has , i they you you have

September 11, 2014

mahmoodbarca

has لانه مفرد

September 26, 2014

anwark

شرح للملكية بالإنجليزية :

He + She + It يأخذون Has

بينما

I + You + They + We يأخذون Have

April 5, 2015

Beautymiley22

انا كتبت the man own the book وغلط ليه؟؟ مش own معناها يملك؟

July 18, 2014

HasanAlmasri

own فعل الدرس يتحدث عن الضمائر

October 7, 2014

amdazizo

اعتقد has مكان have عشان هو قال (الرجل يملك) يتحدث عن الرجل ، لكن لمن اتحدث عن نفسي اقول (have) والله اعلم.

July 22, 2014

Beautymiley22

ايوا صح she,he,it يجي معاها has وthey,we,you,Iيجي معاهاhave

August 4, 2014

hamed-mohamed

the man has the book

September 11, 2014

HasanAlmasri

has ------- تأتي مع المفرد have ------- تأتي مع الجمع

October 7, 2014

karim.f.de

The man owns the book

July 10, 2015
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.