1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "الرجل يملك الكتاب."

"الرجل يملك الكتاب."

الترجمة:The man has the book.

July 9, 2014

13 تعليقًا


Mohamedhas863720

ليه has مكان have


amlfarouk

لأنه مفرد


hamed-mohamed

he she it has , i they you you have


mahmoodbarca

has لانه مفرد


anwark

شرح للملكية بالإنجليزية :

He + She + It يأخذون Has

بينما

I + You + They + We يأخذون Have


Beautymiley22

انا كتبت the man own the book وغلط ليه؟؟ مش own معناها يملك؟


HasanAlmasri

own فعل الدرس يتحدث عن الضمائر


amdazizo

اعتقد has مكان have عشان هو قال (الرجل يملك) يتحدث عن الرجل ، لكن لمن اتحدث عن نفسي اقول (have) والله اعلم.


Beautymiley22

ايوا صح she,he,it يجي معاها has وthey,we,you,Iيجي معاهاhave


HasanAlmasri

has ------- تأتي مع المفرد have ------- تأتي مع الجمع


karim.f.de

The man owns the book

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.