"الأولاد يشربون."

الترجمة:The boys drink.

July 11, 2014

24 تعليقًا


hodaosama1

الفرق بين the boys drink and the boys are drinking بالعربي نفس الترجمه افرق بينهم ازاى

July 11, 2014

zoza267090

The boys drink مضارع بسيط The boys are drinking مضارع مستمر :-)

August 19, 2019

loodenice

يشربون ليه ما كتبانها drinks لانها جمع تضاف لهاs

November 22, 2015

NadimAli1

تصريف الفعل مع الجمع بدون اس يعني الاس اللي تضاف للفعل مادخلا بالجمع هي اعراب الفعل حسب حالة الضمير

December 1, 2015

hanane966930

بصراحة صعب افرق مابينهم ممكن مساعدة اكثر

November 21, 2015

Amjaad111

انا ما صلي يومين بس صرت بي مستوا 6اساسي بس معك حق صارت صعب المهم العلم منيح لاكل البشر

February 3, 2019

saramahmoud0

هنا مضارع بسيط اما التانيه مضارع مستمر والاتنين يحملوا نس المعنى

August 4, 2014

Asmaa-farr

ازاي يعني لو سمحتي افرق بينهم

November 13, 2015

MohammedSa376192

اعتقد يجب ان نتعلم العربية بشكل صحيح حتى لا نواجه المتاعب هنا

July 16, 2016

Golden_Sniper

السؤال بيقول علم على "جميع" الجمل الصحيحة يعنى فعلا الجملة الأولى والتالتة صح ولازم نختارهم الاتنين مش نختار واحدة فقط .. يا ريت تكون كده الصورة وضحت :)

August 2, 2014

F24D2

منقدر انضيف are

December 29, 2017

siy985896

لماذا تعيد السوال

July 25, 2018

boody.brave

الاولاد جمع يبقي لازم are

August 5, 2014

NadimAli1

اذا بدك تحط are لازم تغير زمن الفعل للمستمر

December 1, 2015

MohammadAl78

Children ينفع تترجم أطفال أو أولاد

December 28, 2015

GhidaaNour

اوك

April 22, 2016

vgcT1

Gg

August 21, 2016

reem2530

نفس المعنى

October 17, 2016

MahmoudAzr

why he didn't accept word ''kids'' instated of boys?

December 22, 2016

wardalbana

اووووك

January 31, 2017

ahsanahmad4

الحمد لله الذي وفق لنا التعلم

April 1, 2017

Mostafa808530

مفيش فرق ما هيا هيا

August 13, 2017

bSUP7

الله وفق

November 24, 2017

fahd345433

هل هم الاولاد السابقين الي شربوا اللبن

May 14, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.