Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Not because of me."

Çeviri:Benim yüzümden değil.

4 yıl önce

16 Yorum


furkanhamza

Because of you = senden ötürü

4 yıl önce

batuhan7715

:D

2 yıl önce

amenhotes

Because var ama çünkü geçmiyor bu bir kalıp mı ?

4 yıl önce

Viforvendetta

evet.
because of = yüzünden,nedeniyle, dolayı

4 yıl önce

nmngndn

Telaffuzunu çok ilginç yapıyor. Defalarca dinlememe rağmen not because it me diye duyuyorum.

11 ay önce

incikin_
incikin_

İngilizce cümleleri oluşturan sözcükleri iki gruba ayırabiliriz:

1. İçerik sözcükleri

Bunlar cümleyi anlamak için duymamız gereken isim, sıfat vb sözcüklerdir ve duyduğumuzu garantilemek için vurgulu söylenir.

2. Yapı sözcükleri

Bunlar cümlenin kurallı olması için orada bulunması gereken sözcüklerdir. (a/an, the, it, of gibi) Bunlar cümlenin anlaşılması bakımından çok da önemli olmadığından vurgusuz okunur. (Hani yuvarlayıp gidiyor dediğimiz cinsten...) Bu yapı sözcüklerini cümle içinde duymak ciddi kulak aşinalığı gerektirir!

"Of" da bir yapı sözcüğü, yani ikinci kategoride. "Of"u cümle içinde değil de tek başına okuduğumuzda duymayı beklediğimiz "o" sesini duyuyoruz. Oysa cümle içinde kullanıldığında, "of" vurgusunu kaybediyor ve "o" sesi "ı" gibi okunuyor. O kısmı "ıv mi" gibi duyuyoruz.

Böyle zamanlarda ben şahsen harfleri görmek yanıltıcı olduğundan gözlerimi kapatıp dinliyorum.

11 ay önce

Halil811962

Trakya şivesi ile Because of you beaaa= Senden ötürü beaaa :p

1 yıl önce

fatihkrtp

Because of us : bizim yüzümüzden ; Doğru mu?

3 yıl önce

akifmert2007

Of ne demek

1 yıl önce

Arsenik013

"Benden kaynaklı değil" de olması gerekmez mi ?

3 yıl önce

Eray851028

Of degilde it diyor ya

2 yıl önce

nigar124727

Benim yuzumden degil

1 yıl önce

SevdaInci1

selcen hanım veya arkadaşlar 'me' yerine neden 'my' olmuyor lütfen söyler misiniz

1 yıl önce

asumanadan1

Arkadaşlar gayret edelim öğrenmeye çalışalım

10 ay önce

lelis-sosyolog

Ben iki gündür bu edatları anlamadım :(

1 ay önce

-Raaki
-Raaki

Benim yüzümden değil

2 hafta önce