"They scored a goal."

Tłumaczenie:Oni zdobyli gola.

4 lata temu

8 komentarzy


Konrad981308

Punkt nie jest poprawny? Albo bramka?

2 lata temu

buskes76

Choć "score" to też "punkt (point)" czyli także rzeczownik, to "scored" jest już tylko i wyłącznie czasownikiem (w 2 formie ale tu akurat i 3 jest taka sama) np "zdobyć (/strzelić) [punkt /bramkę]".
Natomiast jak najbardziej goal - cel, gol, meta, bramka w piłce nożnej (tylko rzeczownik) .
Więc jak byś chciał to przetłumaczyć; "Oni punkt bramkę" - ? bez sensu prawda... poza tym wtedy przed "score" jako niby rzeczownikiem musiałby być przedimek określony lub z racji że punkt jest policzalny nieokreślony czyli "the" lub "a"... (tak jak "a" przed "goal"). Zaneguję to jeszcze z jednego powodu gdyż ponadto w zdaniu angielskim musi być rzeczownik i czasownik więc nawet gdy było "They score a goal" - "Oni zdobywają (/strzelają) gola (/bramkę)" a zdanie "They a score a goal" (czyli niby "Oni punkt bramkę") jest całkowicie bez sensu gdyż pozbawione czasownika

1 rok temu

Tula806770

Bez sensu. Sens zdania był taki sam, ale mi nie zaliczyło.

11 miesięcy temu

b.ziomek

Dlaczego tłumaczenie "oni zdobyli cel" jest nieporawne?

3 lata temu

michmo
michmo

Scored dotyczy tylko piłki nożnej

3 lata temu

buskes76

scored (tylko czasownik) w tym znaczeniu dotyczy zdobywania punktów a nie że tylko piłki nożnej.
score (oprócz czasownika) występuje też jako rzeczownik np; wynik, partytura, punkt.
Tak nawiasem goal - cel, gol, meta, bramka w piłce nożnej a w piłce głównie celem jest zdobywanie goli w celu wygranej (no chyba że ktoś np w meczu z dużo silniejszym rywalem szuka szansy jedynie w grze na bezbramkowy remis) więc jakby się uprzeć to można dyskutować aczkolwiek kto tak mówi w j. pl?

1 rok temu

441406
441406

scored to też "zaliczyli", dobrze mówię?

2 lata temu

RomanNowak2

Onq nic nie mówi a

4 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.