Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Nothing is positive."

Tłumaczenie:Nic nie jest pozytywne.

4 lata temu

24 komentarze


korneliakaca

Nipisałam "nic jest pozytywne" i mi nie uznało.

2 lata temu

Emwue
Emwue

Język angielski traktuje podwójne przeczenie zgodnie z zasadami logiki matematycznej, nadając takiemu zdaniu wartość pozytywną, język polski natomiast, wymaga zgodności przeczeń, więc by użyć „nic” w zdaniu, musisz zanegować czasownik.

Innymi słowy, „nic jest pozytywne” to tłumaczenie dla zdania 'Everything is positive' co może być dość zaskakujące, jeśli nie znasz różnic w interpretacji negacji w obu językach. ;)

2 lata temu

mustela.nivalis

Pogubiłam się. To jak się przetłumaczy zdanie "Wszystko jest pozytywne"?

1 rok temu

Emwue
Emwue

Normalnie "Everything is positive" – rzecz sprowadza się do dziwnego działania języka polskiego w zakresie negacji, bo jeśli nie zanegujesz czasownika, w myśl polskiej gramatyki uzyskujesz zdanie pozytywne, czyli takie które logicznie(w zakresie logiki matematycznej, w każdym razie ;) ), znaczy to samo co „Wszystko jest pozytywne”. :P

1 rok temu

44owsik

A to zdanie, jaka logike matematyczna reprezentuje?

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Działa z "not" + prefiks negatywny, np
"I'm not unhappy with your work", czyli jestem raczej zadowolony.

W rzeczywistości ta zasada jest tylko w standardowym języku angielskim. Podwójne negatywy pojawiają się w dialekcie - "I ain't never seen him, 'ave I?". Też w starym j. angielsku.

1 rok temu

Janina639596

Ale Pani mądralińska! Brawa !

7 miesięcy temu

wa7wt9

Gdzie tutaj jest podwójne przeczenie bo go nie widzę?

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

angielski: NOTHING IS (jedno przeczenie)

polski: NIC (jedno) NIE JEST (drugie przeczenie)

2 miesiące temu

natikaj1

Ja też.

5 miesięcy temu

plaski66

Czy aby napewno?

4 lata temu

artur.szcz

deprechę każdy może mieć, nawet i twórcy duolingo. :D

4 lata temu

wojtek816515

Popierdolone

6 miesięcy temu

natikaj1

To chyba jakiś pesymista wymyślił ;)

5 miesięcy temu

Emilytojaa

Bez sensu

1 rok temu

AnnaWachowiak

A nie może być "Nic pozytywnego"?

3 lata temu

fraudomek

To w takim razie jak powiedziec "nic jest pozytywne"?

2 lata temu

R.o.z.Y.

A czy mogloby byc takie tlumaczenie - "There is anything positive"?

2 lata temu

R.o.z.Y.

Ok, "anything" nie moze byc w zdaniu twierdzacym, ale gdyby bylo "isn't", to co wtedy?

2 lata temu

MateuszFraniczek

Nie powinno byc isn't zamiast is? Doslownie tlumaczac tak bardziej by mi to pasowalo. A teraz to wyglada tak jakby znaczylo "nic jest pozytywne"

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W języku angielskim nie stosujemy podwójnych przeczeń, a ponieważ nothing jest negacją, to czasownik musi być już twierdzący.

3 lata temu

piotr.fiod
piotr.fiod

Jak powiedzieć -nic jest pozytywne?

3 lata temu

Konradosin

Przedmówca ma rację. W języku angielskim nie ma podwójnych przeczeń. np. "nigdy nie chodzę do szkoły" "I never go to school" nie piszesz "I don't....", bo jest to zawarte w słowie never... tak samo z wyżej wymienionym nothing :)

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Zdanie "Nic jest pozytywne" nie ma sensu po polsku, bo oprócz "Nic" potrzebne jest drugie zaprzeczenie, zaprzeczenie czasownika, czyli: "NIE jest":

Nic NIE jest pozytywne/dodatnie/korzystne/pomyślne

2 miesiące temu