1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: German
  4. >
  5. "Wie, du bist in England?"

"Wie, du bist in England?"

Vertaling:Wat, je bent in Engeland?

March 22, 2020

4 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


Paul911075

Wie, du bist in England? betekent toch: Hoe, jij bent in Engeland? of de vraag had moeten zijn: Was, du bist in England?


[gedeactiveerde gebruiker]

    "Wie" betekent letterlijk "hoe", maar als het aan het begin van een zin staat en door een komma wordt gevolgd, dan wordt ermee verrassing of ongeloof betuigd. In deze context gebruikt men in het Nederlands "wat".

    In het Duits kan je natuurlijk ook "was" gebruiken.


WimDenHaes

    ik had hier hoezo geschreven, maar wordt niet aanvaard.


    [gedeactiveerde gebruiker]

      hoezo = wieso

      Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.