1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Out of sight, out of mind"

"Out of sight, out of mind"

Çeviri:Gözden uzak, gönülden uzak

July 15, 2014

12 Yorum


DoganErbah

"Gözden ırak olan gönülden de olurmuş" gibi şahane bir biçimi de olan bu deyimin İngilizce halinin kalp ile hiç alakasının olmaması duygu ve düşünce dünya farklılığının bir yansıması bence. Fransızcası bizdekine daha bir yakın mesela: "Loin des yeux, loin du coeur"


alibutik

malasef batı dünyasında gönül sözcüğünü karşılayacak kelime yok


leyla602916

Mind zihin demek değil mi ne alakası var gonulle anlayamadım


[aktif olmayan kullanıcı]

    Diller arası çeviri arasında çok fark görünebilir, ama önemli olan ne anlatmak istefiğinizdir. Biz de bardaktan boşanırcasına yağmur ne anlam taşıyorsa mesala bir İngiliz için bu ifade gökten kedi köpek yağıyor deyince aynı anlamı veriyor.


Learner.Sportive

    yaani -> "beyin işe yarar mı?" yazıp, araştırabilirsiniz. Siz hâlâ "işi sadece kan pompalamak olan organ"ın, duygularla herhangi bir alakası olduğunu mu zannediyorsunuz?


ElshadBaki

    "Gözden uzak gönülden ırak" deriz Azerbaycan Türkçesinde.


sonterekeme

    Gözden ırak olan gönülden de ırak olur dedim kabul etmedi. Deyim değil mi yoksa ben mi hata yapıyorum. Duo beni hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyorsun sana ancak 3 yıldız veriyorum iyice çaptan düştün.


Efsa_Ada

    Tıpla ne alakası var şimdi bunun


Celil709795

    Görüş dışı, akıl dışı


Erhan1234Erhan

    Konu tıp ama niyeyse başka konularıda içine almaya çalışıyor.Niyeyse bu olayı anlamadım :D


alibutik

    süper farkı bir şey daha öğrendim şimdi :)


CemTuran

    Gözden uzak zihinden uzak olsa oda olur abi oda saglam soz

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.