"Die Schülerinnen lernen Deutsch."

Vertaling:De leerlinges leren Duits.

March 24, 2020

12 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


FreekVerkerk

"Leerlinges" is geen Nederlands woord. Moet zijn "leerlingen".


xMerrie

Leerlinges is wel een Nederlands woord en betekent: vrouwelijke leerlingen.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/leerlinge#.XnnBi4j0mUk


MarcoJansen96

Het is inderdaad een Nederlands woord maar in het Nederlands wordt het niet zo vaak gebruikt als in het Duits


Colin_Hoekstra

Dan nog is het woord "leerlinges" niet echt spreektaal. Ik heb het woord immers nooit gehoord.


Roos235048

Er staat inderdaad: leer·ling (de; m,v; meervoud: leerlingen; verkleinwoord: leerlingetje), leer·lin·ge (de; v; meervoud: leerlingen, leerlinges) desalniettemin heb ik in mijn 66 jarig leven nooit leerlinges gehoord of gelezen, ik blijf leerlingen gebruiken als m en v meervoud


Roos235048

In België nooit gebruikt of gehoord


Roos317955

mee eens: Het woord leerlinges is geen nederlands woord.


Marianne869166

Raar woord leerlinges


FransvanRi2

de studenten leren Duits. Leerlinges bestaat niet


Annemarie518866

Leerlinges. Dat woord bestaat niet


Caroline834567

De leerlinges?? Heel scheef....


Arendvande5

leerlingen betekent in nederlands jongens zowel als meisjes

Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.