A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Régóta ismerem őt."

Fordítás:I have known her for a long time.

1
4 éve

20 hozzászólás


rodezita

I know her for a long time-- nem helyes?

2
Válasz4 éve

budai.doc

A "for a long time" miatt nem. Elvileg folyamatos befejezett igeidő lenne a jó, mert nyilván a jövőben is ismerni fogom, de a "know" nem használatos folyamatos alakban.

9
Válasz4 éve

laq1958

Jaj nekem, a büdös életben nem fogom tudni megjegyezni ezeket. :D

3
Válasz3 éve

aptg.gabi

Ok. Az I have know her for a long time- sem jó? Mi az az n a know végén? Segítségedet előre is köszi!

0
Válasz3 éve

budai.doc

A "known" az ige harmadik alakja. A befejezett igeidők képzése: have/had+ige 3. alak.

5
Válasz3 éve

aptg.gabi

Köszönöm! Csak idézni tudnám a felettem írót (laq1958) ! :)

3
Válasz3 éve

fectroll
fectroll

know/knew/known

2
Válasz3 éve

Ballyhara

nem régota ismertem őt - teljesen összezavar, más mondatoknál a have+az ige harmadik alakja mult ideju jelentést takar

0
Válasz3 éve

budai.doc

Ez az angolok számára jelenidő. Mivel ilyen igeidőnk nincs, a befejezettséget gyakran múlt idővel tudjuk kifejezni, de a lényeg, hogy ez mindig egy jelenbeli állapotot tükröz.

9
Válasz3 éve

margitsumser

Köszönöm szépen a magyarázatot Budai doc. Kérdésem még az lenne, hogy létezik-e valami támasz, egy "szamárlétra" aminek a segítségével ezeket az igeidőket meg lehetne jegyezni. Megvásároltam már több angol nyelvtant magyarázó könyvet is, de valahogy ez nem megy a fejembe.

1
Válasz10 hónapja

margitsumser

Nagyon jók a táblázatok, köszönöm szépen még egyszer, deninho777

2
Válasz16 hónapja

margitsumser

Köszönöm szépen deninho777 rögtön megnézem, remélem nem túl bonyolult. Már arra is gondoltam, hogy egy gyerekeknek írt angol tankönyvet kellene keresnem.

1
Válasz6 hónapja

evairenpinter

"Régóta ismertem őt." - Szerintem így helyes a fordítás.

0
Válasz2 éve

Sz.Marika
Sz.Marika

Így engem is összezavart kicsit. Ha úgy szól a mondatom, hogy" Régóta ismertem őt", nem írok angolul jelen idejű megoldást tuti :-)

0
Válasz2 éve

laq1958

Csak idézni tudom: budai.doc 20 Ez az angolok számára jelenidő. Mivel ilyen igeidőnk nincs, a befejezettséget gyakran múlt idővel tudjuk kifejezni, de a lényeg, hogy ez mindig egy jelenbeli állapotot tükröz.

1
Válasz5 hónapja

PeterStier

Ok hogy nem értem miért egy "a" betű elhagyása miatt rossz a megoldásom... de az se normális hogy helytelen magyarsågot probál rámeröltetni. Lassan kezdem megunni mert a folytonos szörözés inkább elveszi a kedvem ettől a szartól

0
Válasz5 hónapja

KovcsJzsef15

Már megint egy olyan múlt idő, ami tulajdonképpen jelen. Lehet, hogy a magyar fordítása a nem megfelelő??

0
Válasz5 hónapja

Harga
Harga

Duo megoldása korrekt. Részletes magyarázatért tudom ajánlani "Dohár Péter - Kis angol nyelvtan" című könyvét. Nagyon jól rendszerezi mindazt, amit a neten is megtalálsz ömlesztve.

1
Válasz4 hónapja

kogu4
kogu4

Az egyszerűség kedvéért, a 6. oldal; és még mókás is. Dohár http://english-site.uw.hu/downloads/kisangol.pdf

1
Válasz4 hónapja

Kapcsolódó fórumok