A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The girl's cat"

Fordítás:A lány macskája

4 éve

27 hozzászólás


Ga8orG

Az aposztróf nem az is-nek a rövidítése?

3 éve

KIWI11111

Nem az aposztróf s [lásd.: 's] az a has/have rövidítése mint birtokjel :)

3 éve

SanAnTos

de lehet az is ha röviditesz! pl: there is -> there's csak az nem birtok, és általában a létigénél van

2 éve

Ga8orG

Köszi :)

3 éve

Zsuzsizsuzso

A többes is tetszett neki: the girls' cat

3 éve

osbf
osbf

Megerősítem.

3 éve

Toncsi66

a lányé a macska ..... nem fogadta el, bár magyarul sem tökéletes kifejezés

2 éve

Suzan38

én is igy forditottam..

1 éve

Csengusz2

Ez igy nem jo mert azt is hiheti az ember hogy: 1. The girls cat Vagy pedig 2. The girl's cat

3 éve

tibonova

De a The girls cat fordítása A lányok macska. Ez így nem túl értelmes, tehát kizárásos alapon csak a The girl's cat marad (A lány macskája).

3 éve

OliverToth

Nem jó aposztróf nélkül

2 éve

Tutika91

Ez magyartalan

2 éve

smelegdi

Többesben hogy van? The gils's????

3 éve

Kilgyo

Többes számban csak girls'

3 éve

Korondyolga

én úgy fordítottam a GIRL'S miatt a lányok macskája....igen tudom a lányé......tudom.köszi Ági

1 éve

AnitaCzegl

"the girl'S cat"

a girl's cat az a lányok macskája!!!!

1 éve

NHMarika

The girl has cat. Az aposztróf és mögötte az s betű nem a has rövidítése?

2 éve

tibonova

Vannak esetek, ahol a has rövidítése, de itt nem lehet az. A has után kell névelő. Példa:

The girl's a cat. vagy The girl's got a cat. (Mindkét esetben a has rövidítését használtam.)

2 éve

NHMarika

Köszi, de akkor minek a rövidítése? Magyarul a lány macskája, angolul The girl's cat a program szerint . Az is nem lehet, mert akkor a lány lenne macska.. (The girl is cat.) A The girl has cat pedig hibás a program szerint is.

2 éve

tibonova

Ez nem rövidítés, egyszerűen így (is) jelzik a birtokos viszonyt. Azért furcsa számunkra, mert a birtokos után áll, és nem a birtokolt után. Olyan ez, mintha mindig csak annyit tennénk a szóhoz, hogy -ja/-je, de ezt mindig a következő szóhoz kell illeszteni. (Ha a majd megfigyeled, a Duolingo következetesen nem használ rövidítéseket, kiírja, hogy has, have, is, are, do not, stb., ha rövidítésről lenne szó, itt is kiírná.) Két példa, hogyan használjuk:

The girl's cat. = A lány macskája.

The girls' cat. = A lányok macskája. (S végű szavaknál csak az aposztróf kell utána.)

2 éve

NHMarika

Köszönöm!

2 éve

Furrluca2

Az mièrt nem jó hogy az a lány macskája

2 éve

B.Orsi2

Szerintem TIBOR SZITAS, a girl's apposztróf s-e egy bizonyos possesive s, amivel szintén birtoklást fejezhetünk ki tehát itt a "girl" birtokolja a"cat"-et.Ez nem egy rövidítés, hanem egy jel.

2 éve

gabocamano

HELLO. MI A KÜLÖNBSÉG A LÁNY ÉS KISLÁNY KÖZÖTT, HA NINCS KOR MEGHATÁROZVA?

1 éve

HarkaZoltn1

Nálam a cat az cicája

1 éve

Bogi569508

Az a baj hohy mi

11 hónapja

MtPl3

De az aposzrof az a nek rövidítése

6 hónapja