A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Meg tudta volna enni az egész halat."

Fordítás:She would have managed to eat the whole fish.

4 éve

13 hozzászólás


Csita85

miért kell ide a "managed"? mi a jelentősége a mondatban?

4 éve

budai.doc

Can, could helyett használható a "to be able to" vagy a "to be managed to" szerkezet. Ez ugye tud, képes, -hat, -het értelmű. Itt viszont faltételes mód is van, amit a múltban a "would have"+harmadik alak fejez ki. Tehát a "to be managed to" szerkezetbe, a "be" helyére kell a feltételes múlt szerkezetét becsempészni. Ez szerintem "would have been" lenne. Tehát a mondatból szerintem hiányzik a "been".

4 éve

kecsek
kecsek

Bocs, de ez a kifejezes nem 'to be managed to', hanem 'manage to', csak altalaban mult idoben hasznaljak, arra hogy sikerult valamit megcsinalni. Itt felteteles mult van ami: would have +past participle

4 éve

fectroll
fectroll

Látom azért, hogy van még mit tanulnom... :))))

2 éve

Csita85

Köszi a felvilágosítást:) ma is tanultam valamit:)

4 éve

budai.doc

Csakhogy a "manage to" sikerül, megbirkózik, boldogul jelentései közül egyik sem szerepel a magyar mondatban. Persze a tudta volna értelmezhető úgy is, hogy sikerült volna neki. Azt gondolom, hogy egyetlen mondat esetén ragaszkodni kellene szótári jelentésekhez. Szövegkörnyezetben lehet, hogy már nem értelmezhető többféle módon.

4 éve

kecsek
kecsek

Nem a jelentes miatt valaszoltam hanem a nyelvtan miatt. Amit irtal "to be managed to" ilyen szerkezet nincs, es nem a "be" miatt kell a 'would have' hanem azert mert igy kell felteteles multat kepezni.

4 éve

budai.doc

Azt nem is kifogásoltam. Az idézőjeles részeket másolgattam, aztán elfelejtettem javítani, a kommented után meg már nem akartam. A képzésről én is azt írtam amit te. Csak a "be able to" szerkezetnél a "be" kerül feltételes múltba, ahogy azt Csita85 is írta.

Sőt nem vettem figyelembe, hogy a feltételes mód miatt kellett a could-ot kiváltani, és ekkor már a could-dal szemben a be able to vagy a managed to nem hordoz külön jelentést.

4 éve

GzaSzab

maximálisan egyetértek csita85-el, hogy a about to kifejezést kellett volna használni, de azt azért nem értem, ha már 3 lehetséges megoldás közül lehetett választani, akkor a szerkesztők miért nem rakták be a managed to és a about to megoldásokat, hogy lássuk, mindkét válasz megfelelő lett volna.

3 éve

Adrienn912857

Managed miért kell oda?

2 éve

Csulki
Csulki

A helyes megoldás nem helyes! Ha visszafordítom magyarra: Sikerült volna megennie az egész halat. Ez nem azonos a feladat mondatával! Itt a "would have been able to" lenne helyes!

1 éve

Zoli326082

He would have been able to eat the whole fish-ez igy jo lenne?

11 hónapja

krezso
krezso

Igen így is jó, és már nekem el is fogadta. Lassan bár, de a Duo is tanul, nemcsak mi :)

1 hónapja