"Hij neemt foto's."

Vertaling:Er macht Fotos.

March 27, 2020

5 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


LukeProcto6

Waarom is "er nimmt fotos" niet mogelijk?


[gedeactiveerde gebruiker]

    In het Duits kan je foto's alleen "machen" (maken). "Nehmen" (nemen) wordt nooit gebruikt in verband met foto's. Het enige alternatief is "fotografieren" (fotograferen). Dus je kan alleen "Er macht Fotos" of "Er fotografiert" zeggen.


    [gedeactiveerde gebruiker]

      Ik denk, je kan ook "Er knipst Fotos " of "Er nimmt Fotos auf " zeggen (van de verb: Fotos aufnehmen) .


      [gedeactiveerde gebruiker]

        Ja, dat klopt. Ik zal ze toevoegen. Bedankt!

        "Fotos aufnehmen" klinkt echter een beetje als een gebruikershandboek en "Fotos knipsen" is heel casual en soms lijkt het een klein beetje minachtend als je het bijvoorbeeld over een professioneel fotograaf hebt.

        Normaal gesproken zou ik "Er macht Fotos" gebruiken. Dat klinkt niet te casual en niet te formeel.


        [gedeactiveerde gebruiker]

          Ja, het is juist. Fotos machen is de beste. ( Maar het kan gebeuren dat iemand de boom als een reverse tree gebruikt, en een van de andere schrijft en dan is het niet zo goed als Duo "fout" zegt. )

          Bedankt voor jou snelle antwoord en voor de goede werk van jou en jouw team! Ik vind jullie prima!

          Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.