"Ona jest kobietą."

Tłumaczenie:She is a woman.

4 lata temu

28 komentarzy


YogiCan

"She is female"? a nie "She is a woman"? female to płeć żeńska wedle wolnego tłumaczenia

1 rok temu

tymik1

Nie kumam

1 rok temu

Marta960448

No wlasnie!

1 rok temu

buskes76

"Ona jest płci żeńskiej" - "She's female" (BEZ "a"!)
a w ćwiczeniu masx do przetłumaczenia "Ona jest kobietą" - "She's a woman

2 miesiące temu

buskes76

"She's a female" (z "a") ewentualnie też chyba będzie "Ona jest kobietą" ale pewności nie mam więc mógłby się jakiś native speaker wypowiedzieć

2 miesiące temu

magda940580

.?

1 rok temu

queckowa

Dlaczego "she is a woman" a nie "she is the woman" - "a" stawiamy jako przedimek nieokreślony a tu mówię o konkretnej osobie, wskazuję ona z pośród wielu kobiet, ona dokładnie ona nie tamta czy inna. Podobnie jest: I am a woman dlaczego "a" przecież mówię o sobie konkretnie ja czyli określiłam osobę "ja" więc dlaczego stawiam przedimek nieokreślony "a" zamiast określonego "the". Natomiast wiem ze w liczbie mnogiej stawiam przedimek określony "the" i powiem: "we are the women". Postawię przedimek określony (ponieważ liczba mnoga) mimo tego że mówię o wielu kobietach bez wskazania jakieś konkretnej/określonej kobiety to ma być the. Nie rozumiem :-(.

4 lata temu

Vengir
Vengir

„stawiamy jako przedimek nieokreślony a tu mówię o konkretnej osobie, wskazuję ona z pośród wielu kobiet” — i właśnie dlatego. Ona jest jakąś, jedną z wielu kobiet. Gdybyś spróbowała użyć określonego przedimka "the", to by brzmiało tak, jakby była jedyną kobietą na świecie.

Gdybyśmy jednak mieli jakiś dodatkowy kontekst, to jeśli wcześniej mówiliśmy o jakiejś konkretnej kobiecie i dopiero teraz ją wskazywali, to moglibyśmy użyć "the woman" jako "(tą) kobietą (o której rozmawialiśmy)".

Nie do końca w tym przypadku masz rację z przedimkiem określonym w liczbie mnogiej. Z reguły nie wylądowałby w liczbie mnogiej tutaj żaden przedimek, ponieważ przedimki nieokreślone w liczbie mnogiej po prostu się pomija (nie istnieją). Użycie "the" ponownie by sugerowało, że to jakaś konkretna wspomniana wcześniej grupa kobiet albo w bardziej przenośnym znaczeniu, że dana grupa kobiet przemawia w imieniu wszystkich kobiet świata.

2 lata temu

Teresa840834

No właśnie

1 rok temu

WiesawaCz

Powinno byc uznane

1 rok temu

Tomek44751

Błąd tłumaczenia

1 rok temu

LukaszAang

Właśnie female oznacza płać, według mnie nie trafione bo takie samo zdanie przewija się przez naukę i tłumaczy wtedy jako"kobieta"

1 rok temu

Vengir
Vengir

"She is female" to dosłownie „Ona jest płci żeńskiej”. W pewnych sytuacjach coś takiego tłumaczy się właśnie jako „Ona jest kobietą”.

1 rok temu

NataliaS96724

Women czy to kobieta po angielsku pomurzcie mi plis

10 miesięcy temu

Ulka.Skot
Ulka.Skot

She is woman JEST POPRAWNIE! famale to plec, rodzajnika"a" nie dodajemy.

7 miesięcy temu

Wlodzimier358233

A nie może być po prostu,, ta grupa kobiet,,.

1 rok temu

Teresa840834

No właśnie

1 rok temu

PiotrPiotr13

..

10 miesięcy temu

MatyldaGre

Czemu nie może być women bez sensu

1 rok temu

syczong

bo woMEN znaczy kobiety, a woMAN znaczy kobieta

8 miesięcy temu

Aga349881

Ale woman też nie akceptuje tu chce female

7 miesięcy temu

MonikaGaka1

She is a women , nie wiem co robię źle

1 rok temu

MagdaMaria627162

Powienno być she is a women to bez sensy !!!

1 rok temu

Angelika809874

Ja zapomniałam o ,,a" i mi nie zaliczyło

1 rok temu

Marty960621

Tu chodzi o to że ona jest kobieca.Chyba....

1 rok temu

kadank3

Tu chodzi o to że jesteś debilem

8 miesięcy temu

Marlena993812

Jakie guwno

1 rok temu

zofia763529

U

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.