Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"On szuka jedzenia."

Tłumaczenie:He searches for food.

4 lata temu

5 komentarzy


fiolka66

Ale dlaczego musi byc "for" po searches jeśli to slowo w sobie znaczy "szuka "

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ tak jak po polsku zależność między czasownikiem i jego dopełnieniem wyrażamy przez deklinację, tak po angielsku robimy to przez przyimki. Przypadek w języku polskim i przyimek w języku angielskim zależą od czasownika.
Mówimy On szuka [kogo? czego?] jedzenia, bo czasownik szukać wymaga dopełniacza.
Analogicznie powiemy He searches for food, bo czasownik search wymaga przyimka for.

4 lata temu

irena704294
irena704294

Bardzo dziękuję Pani Asiu za rzetelne wytlumaczenia .Pozdrawiam. Irena

1 rok temu

Lukasenko2525

No i to samo czemu musi byc for przed food

4 lata temu

Bodzio84

Nie musi być przed food, ale musi być po search. Search for

4 lata temu