"جيلكم يرتدي القبعات."

الترجمة:Your generation wears hats.

منذ 4 سنوات

8 تعليقات


yoyooo9811

ليه ضفنا s للفعل؟

منذ 4 سنوات

e-nawar
e-nawar

جيل: generation كلمة مفردة وأن دلت على جمع.

وفي زمن المضارع البسيط تضاف s لنهاية الفعل مع المفرد الغائب he/she/it وما يدل عليه أسامي.

مثال:-

  • The man eats the breakfast
  • The men eat the breakfast
منذ 4 سنوات

yoyooo9811

ايوه يعطيك العافيه دايما بتلغبط في الاسماء المفردة اللي بتدل على جمع ههههه

منذ 4 سنوات

AbdelazizGhoniem

ليه مش your generation wears the hats

منذ 4 سنوات

nourgo

المفروض wear

منذ 4 سنوات

ABD-The-ENG

لماذا لا أستطيع استخدام زمن المضارع المستمر: your generation is wearing hats.

منذ سنة واحدة

MaxTek2

I choose the right answer, but Duo did not accept it

منذ 7 أشهر

ilham378091

علاش درنا s lwears

منذ 3 أسابيع
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.