"جيلكم يرتدي القبعات."

الترجمة:Your generation wears hats.

July 19, 2014

10 تعليقات


yoyooo9811

ليه ضفنا s للفعل؟

July 19, 2014

e-nawar

جيل: generation كلمة مفردة وأن دلت على جمع.

وفي زمن المضارع البسيط تضاف s لنهاية الفعل مع المفرد الغائب he/she/it وما يدل عليه أسامي.

مثال:-

  • The man eats the breakfast
  • The men eat the breakfast
July 19, 2014

yoyooo9811

ايوه يعطيك العافيه دايما بتلغبط في الاسماء المفردة اللي بتدل على جمع ههههه

July 20, 2014

AbdelazizGhoniem

ليه مش your generation wears the hats

July 26, 2014

nourgo

المفروض wear

November 17, 2014

ABD-The-ENG

لماذا لا أستطيع استخدام زمن المضارع المستمر: your generation is wearing hats.

July 7, 2017

MaxTek2

I choose the right answer, but Duo did not accept it

May 8, 2018

ilham378091

علاش درنا s lwears

November 24, 2018

SuzyAlbeir

Your generation wears hats

جيلكم يرتدي القبعات

August 23, 2019

M.K.Katmawi

المفروض wear و المفروض the hats

November 29, 2014
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.