Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O bize bir gazete okur."

Çeviri:She reads us a newspaper.

4 yıl önce

69 Yorum


hilal725776

He ve she aynı anlam ne fark ederki

3 yıl önce

MelikeEsra1

Gençler orda dikkat ederseniz bütün doğru seçenekleri isaretleyin diyor. Hem "he" olanı hem de "she" olanı isaretlemelisiniz. :)

1 yıl önce

EsoIeyte

Seçenek yok biz yazıyoruz önce she yi kabul etmedi sonra he yi

3 hafta önce

ZEYNEP513101

Tek farkı şhe kız he erkek it cansız varlık

1 yıl önce

elift37

Lutfen gozunle okumadan cevap yazma

1 ay önce

umutsemiin

Hilal doğruu

11 ay önce

AhmetBayat

he reads a newspaper to us oladabilirdi ama koyulmamis kelimelere

4 yıl önce

MustafaAyd19960

Us yerine we koyan sadece benim sanirim :):)

2 yıl önce

Mursel239

Yalnız değilsin dostum

3 ay önce

MelikeEsra1

Gençler dikkat ederseniz bütün doğruları işaretleyin diyor. Hem "he" olanı hem de "she" olanı işaretleyin. :)

1 yıl önce

mehmet516430

Melikeesra işaretleme yok

1 hafta önce

bukett_bukett

It reads us an newspaper yanlış çünkü; newspaper sessiz harfle basladigi için "a" kullanılması lazimdi "an" degil

2 yıl önce

Mehmetahin4

Neden is kullanılmamış geniş zamanlı cümle değil mi??

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Geniş zamanda iki tip cümle sık sık birbirine karışıyor:

1. Eylem bildiren geniş zaman cümleleri:

Bu cümleleri alışkanlıklarımızı, rutin olayları anlatırken kullanırız. Cümlede "çalışmak, yemek, okumak, gitmek" vb. bir fiil bulunur. Soru yaparken başa "DO" veya "DOES" gelir.

• She reads a newspaper.
(= O (bir) gazete okur.)

DOES she read a newspaper?
(= O (bir) gazete okur mu?)

2. Durum bildiren geniş zaman cümleleri:

Bu cümleleri bir durum anlatmak için kullanırız. (Türk olmak, evde olmak, mutlu olmak gibi). Bu cümlelerde başka fiil olmadığı için "am/is/are" ("olmak" fiili) kullanılır. Soru yaparken "am/is/are" başa gelir.

• She teacher. (YANLIŞ; çünkü cümlede fiil eksik.)

• She IS a teacher. DOĞRU
(= O bir öğretmendir.)

IS she a teacher?
(= O bir öğretmen mi?)

ŞİMDİKİ ZAMAN cümlelerinde de "am/is/are" kullanırız. Soru yaparken "am/is/are" başa alınır.

Ancak bu zamanda cümlede "okumak, gitmek" vs. bir fiil vardır ve bu fiil"-ing" eki alır.

• She IS readING a newspaper.
(= O (bir) gazete okuyor.)

IS she readING a newspaper?
(= O (bir) gazete okuyor mu?)

11 ay önce

talan144080

Geniş zaman cümlesinde am is are kullanılmıyor ki zaten

3 hafta önce

EsraNurKAYA

She , He ikiside ''o'' demek biri kız için biri erkek için soru yanlış bir fark yoktur

2 yıl önce

kemalyanma

İkisini birden işaretleyeceksiniz. Doğru şıkları diyor.

2 yıl önce

sozge1
sozge1

İkisini de seçin he ve she olan doğru kabul ediyor sistem

2 yıl önce

Burcucorekci

A newspaper olacak an olmaz bence..

2 yıl önce

ATBALIGI

Yapmanız gereken iki doğruyuda işaretlemek :d

2 yıl önce

ATBALIGI

Zaten yapmanız gereken 2 doğru seçeneğide işaretlemek

2 yıl önce

ubydllHi.mZoe

Sadece our yazan bnm :/

2 yıl önce

devawin

Sandviçlerde gazete okuyor

2 yıl önce

Ahmet293838

Us ne demek

2 yıl önce

incikin_
incikin_

we: biz
us: bizi/bize

11 ay önce

Burak545

Hic bir cevabi kabul etmiyor kaldik burada

1 yıl önce

hamit163133

It is yazdim o neki

1 yıl önce

Sara_35_SZAS

He-erkek,she-kız

1 yıl önce

CryBaby313098

It we a read newspaper yaptım

1 yıl önce

AykutKaraa1

An newspaper diye bir şey mi var? Tabikide yanlış diyecek...

1 yıl önce

FeyzaTun1

Us ne alaka anlamadım

1 yıl önce

Kbra841196

Arkadaslar 2 şıkkı işaretlemeniz lazım.

1 yıl önce

zeynep484453

Us ne anlamda kullanılıyor

1 yıl önce

incikin_
incikin_

we: biz
us: bizi/bize

We are lost. (= Biz kaybolduk.)
Help us! (= Bize yardım et!)

11 ay önce

HaydarFurk1

Siz bence soru yapmayın

11 ay önce

incikin_
incikin_

Haydar bey, soruda bir sorun yok. Cümle size test sorusu biçiminde çıktıysa birden fazla doğru şık olabilir. Soruda belirttiği gibi "bütün doğru şıkları" işaretleyin.

11 ay önce

umutsemiin

Ben he us reads us a book yazdım ama önceden kabul etiiiii

11 ay önce

ECE125693

He ve she aynı fark eder mi

11 ay önce

Gldanebra

Niye him degilde us

8 ay önce

burak204332

Sesli okumada "us" kelimesi yanlış okunuyor

3 ay önce

Mert851340

Cumle cok karisiksa yaninda not tut

1 hafta önce

EnginSarikaya

Neden to us? To nelerde zorunlu

4 yıl önce

Viforvendetta

zorunlu diye bir şey yok. kullanımlarını ezberlemelisin dost
mesela introduce to ile kullabılır.
he introducedme to her = o beni onla tanıştırdı.
he introducedme with her = yanlış.

4 yıl önce

y.y1293

Bu yapmis oldugunuz yorum bence gayet açık ve süper olmuş tşklr

3 yıl önce

EnesDolu

illa ezberlemek mi gerekiyor bi mantığı yokmu

4 yıl önce

ulayce

We ne den olmuyo

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

We=biz, Us=bize

4 yıl önce

meR158523

The read a newspaper nasıl değil?.

3 yıl önce

Minnoz769

o okur demiş the dersen kimin okuduğunu belirtmemiş olursun

2 yıl önce

erdemm3

Anlamıyom loooooo

2 yıl önce

Gksel563312

She read us a newspaper dedim donk etti :)

2 yıl önce

socialbird

bütün doğru şıkları işaretleyin diyor.ikisinide işaretleyin

2 yıl önce

ceydanur_yildiz

Ne farkı varrr yani ha she ha he ne fark eder .....

2 yıl önce

socialbird

bütün doğru şıkları işaretleyin diyor.ikisinide işaretleyin

2 yıl önce

RabiaTelli

Yaaa çoook saçma she ya da he ne bilelim biz her seferinde böyle oluyooooo !!!!!

2 yıl önce

socialbird

bütün doğru şıkları işaretleyin diyor.ikisinide işaretleyin

2 yıl önce

omjio

She reads a newspaper to us. Is it right?

2 yıl önce

sezer300931

S takisi ? Burda neden geliyor

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Geniş zamanda olumlu cümlenin öznesi he / she / it gibi 3. tekil şahıs ise fiile -s takısı gelir.

I read.
You read.
"He readS." (veya "The man readS".)
She readS. (veya "The woman readS.".)
It readS. (veya "The robot readS.".)
We read.
You read.
They read.

11 ay önce

sezer300931

Gazete tekil degilmi

2 yıl önce

Nika.Xagan

ben anlamadim yani he ve she ayni anlamda degil mi ki burada yanlis gosteriyor

2 yıl önce

socialbird

bütün doğru şıkları işaretleyin diyor.ikisinide işaretleyin

2 yıl önce

Nika.Xagan

bir kere yanlis yaptim sonra gosterilen gibi yaziyorum yeni harf atiyor karsisina bu nedemek yani bir anlasam

2 yıl önce

pinaryun
pinaryun

"AN" newspaper nedir acaba? A olmasi gerekmiyormu?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Doğrusu "a newspaper".
"An" sesli harfle başlayan sözcüklerin önünde kullanılıyor.

a newspaper
a book

an umbrella
an email

11 ay önce

Nil555934

Sesli harfle baslayan degil okunusu sesli harf olan uniform da sesli harfle basliyor ama a geliyor cunku yüniform diye okunuyor

10 ay önce