"O bize bir gazete okur."

Çeviri:She reads us a newspaper.

4 yıl önce

45 Yorum


hilal725776

He ve she aynı anlam ne fark ederki

3 yıl önce

MelikeEsra1

Gençler orda dikkat ederseniz bütün doğru seçenekleri isaretleyin diyor. Hem "he" olanı hem de "she" olanı isaretlemelisiniz. :)

1 yıl önce

EsoIeyte

Seçenek yok biz yazıyoruz önce she yi kabul etmedi sonra he yi

2 ay önce

AhmetBayat

he reads a newspaper to us oladabilirdi ama koyulmamis kelimelere

4 yıl önce

MustafaAyd19960

Us yerine we koyan sadece benim sanirim :):)

2 yıl önce

Mursel239

Yalnız değilsin dostum

5 ay önce

Erdem592771

Bende

2 gün önce

Erdem592771

Bende erdem

2 gün önce

Erdem592771

Kendime yazmisim

2 gün önce

MelikeEsra1

Gençler dikkat ederseniz bütün doğruları işaretleyin diyor. Hem "he" olanı hem de "she" olanı işaretleyin. :)

1 yıl önce

mehmet516430

Melikeesra işaretleme yok

2 ay önce

bukett_bukett

It reads us an newspaper yanlış çünkü; newspaper sessiz harfle basladigi için "a" kullanılması lazimdi "an" degil

2 yıl önce

Mehmetahin4

Neden is kullanılmamış geniş zamanlı cümle değil mi??

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Geniş zamanda iki tip cümle sık sık birbirine karışıyor:

1. Eylem bildiren geniş zaman cümleleri:

Bu cümleleri alışkanlıklarımızı, rutin olayları anlatırken kullanırız. Cümlede "çalışmak, yemek, okumak, gitmek" vb. bir fiil bulunur. Soru yaparken başa "DO" veya "DOES" gelir.

• She reads a newspaper.
(= O (bir) gazete okur.)

DOES she read a newspaper?
(= O (bir) gazete okur mu?)

2. Durum bildiren geniş zaman cümleleri:

Bu cümleleri bir durum anlatmak için kullanırız. (Türk olmak, evde olmak, mutlu olmak gibi). Bu cümlelerde başka fiil olmadığı için "am/is/are" ("olmak" fiili) kullanılır. Soru yaparken "am/is/are" başa gelir.

• She teacher. (YANLIŞ; çünkü cümlede fiil eksik.)

• She IS a teacher. DOĞRU
(= O bir öğretmendir.)

IS she a teacher?
(= O bir öğretmen mi?)

ŞİMDİKİ ZAMAN cümlelerinde de "am/is/are" kullanırız. Soru yaparken "am/is/are" başa alınır.

Ancak bu zamanda cümlede "okumak, gitmek" vs. bir fiil vardır ve bu fiil"-ing" eki alır.

• She IS readING a newspaper.
(= O (bir) gazete okuyor.)

IS she readING a newspaper?
(= O (bir) gazete okuyor mu?)

1 yıl önce

talan144080

Geniş zaman cümlesinde am is are kullanılmıyor ki zaten

2 ay önce

EsraNurKAYA

She , He ikiside ''o'' demek biri kız için biri erkek için soru yanlış bir fark yoktur

2 yıl önce

kemalyanma

İkisini birden işaretleyeceksiniz. Doğru şıkları diyor.

2 yıl önce

sozge1
sozge1

İkisini de seçin he ve she olan doğru kabul ediyor sistem

2 yıl önce

Burcucorekci

A newspaper olacak an olmaz bence..

2 yıl önce

ATBALIGI

Yapmanız gereken iki doğruyuda işaretlemek :d

2 yıl önce

ATBALIGI

Zaten yapmanız gereken 2 doğru seçeneğide işaretlemek

2 yıl önce

ubydllHi.mZoe

Sadece our yazan bnm :/

2 yıl önce

devawin

Sandviçlerde gazete okuyor

2 yıl önce

Ahmet293838

Us ne demek

2 yıl önce

incikin_
incikin_

we: biz
us: bizi/bize

1 yıl önce

Burak545

Hic bir cevabi kabul etmiyor kaldik burada

1 yıl önce

hamit163133

It is yazdim o neki

1 yıl önce

Sara_35_SZAS

He-erkek,she-kız

1 yıl önce

CryBaby313098

It we a read newspaper yaptım

1 yıl önce

AykutKaraa1

An newspaper diye bir şey mi var? Tabikide yanlış diyecek...

1 yıl önce

FeyzaTun1

Us ne alaka anlamadım

1 yıl önce

Kbra841196

Arkadaslar 2 şıkkı işaretlemeniz lazım.

1 yıl önce

zeynep484453

Us ne anlamda kullanılıyor

1 yıl önce

incikin_
incikin_

we: biz
us: bizi/bize

We are lost. (= Biz kaybolduk.)
Help us! (= Bize yardım et!)

1 yıl önce

HaydarFurk1

Siz bence soru yapmayın

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Haydar bey, soruda bir sorun yok. Cümle size test sorusu biçiminde çıktıysa birden fazla doğru şık olabilir. Soruda belirttiği gibi "bütün doğru şıkları" işaretleyin.

1 yıl önce

umutsemiin

Ben he us reads us a book yazdım ama önceden kabul etiiiii

1 yıl önce

ECE125693

He ve she aynı fark eder mi

1 yıl önce

Gldanebra

Niye him degilde us

10 ay önce

burak204332

Sesli okumada "us" kelimesi yanlış okunuyor

5 ay önce

Mert851340

Cumle cok karisiksa yaninda not tut

2 ay önce

IkoRhm

Neden she? Her defasinda he yaziyorum yanlış oluyor

1 ay önce

IkoRhm

Neden she?

1 ay önce

erman161245

man mi? woman mi? belli degilken nasıl "she" oluyor

3 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.