1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My shoes"

"My shoes"

Çeviri:Benim ayakkabım

July 20, 2014

62 Yorum


zaman12

-s takısı getirilmesi çift olmasından kaynaklanıyor. shoes, pants... gibi kelimeler çift olduğundan yani iki tane bulunduğundan -s takısı getiriliyor.


dragotreis

Shoe da var ama. Asıl mantık kimse ayakkabının tekiyle dolaşamayacağı için çift yazılıyor. Sahiplikten çok kullanım ile ilgili.


fatmazehra534553

Ha ben de şimdi anladim tesekkurlerrr:-) :-)


YaseminSah11

Shoes derken çoğul ama neden ayakkabi deniyor


Kaankrcn35

İngilizce'de çoğul Türkçe de tekil kullanılıyor. Çift olduğu için shoes olarak geçiyor.


TuranKST

Birleşik yazıncada kabul ediyor boşluk koymayı unuttum kabul etti teşekkürler duo


netuhafgun

Benim ayakkabılarım. MY SHOES

ise..

Benim ayakkabım. (.....?....) . . . . . Nasıl yazılıyor?


netuhafgun

Peki "Benim ayakkabılarım"

Nasıl yazılıyor?


asl422331

S takısı almış benim ayakkabılarım olması gerekiyor !


Elif112856

Benim ayakkabılarım olması gerekirdi


5151oyku

My benim shoes ayakkabım


dilosbero

benim ayakkabılarım desek yanlış mı oluyor? anlamadım :(


emredikici3

Ee yani 2 cift olmadigini nerden biliyorsunuz ozaman "s" takisi aciklayiniz lutfen


Aye616130

Yanlış oluyor Cünkü oradaki s takisi ayakkabilarin çift olduğundan kullanilmis


IbrahimAsl10

Yo ayni anlama gelmiyomu:)


minepamuk

Hayir yanlis olmaz


ekrem041

benım ayakkabı dedım onu bile kabul etmedi..


usufuanik

Diyebilirsin, doğrudur. Birkaç adet çift ayakkabın olduğundan bahsediyorsun belki de...


BnyaminKar10

Doğru kelimeyi yazdığım halde ilerlemiyor neden.


elift37

Bana da oluyo bazen


AyeglEkmek

Bu ne ya bizim yapmamız gerekmiyormu ? Bilmediğin kelimenin üstüne basınca ne olduğu çıkıyor .


Erdalbro

Üstüne basma ozaman kaedeşim sende kendini engelleyemiyorsanız program napsın


Elmas64

Doğrusu "Benim ayakkabılarım" değil mi? Ya da eğer "Benim ayakkabılarım" olsaydı birden fazla çift ayakkabıdan mı bahsetmiş olurdu? Yardımcı olur musunuz?


Kadircan504922

Ben "ayakkabım" yazdımm kabul etmedi illa 'benim ayakkabım' olacak


ErenAraz1

Ne kadar komiiiikkk


SiriusBlack99

Neden 'I shoe' değil de 'I shoes' oluyor?


sezen814318

wear ne demek yaaa!!!


EsmaNurAsl1

Giymek demek, ve kelimeleri ilk defa görüyorsan sarıyla yazılmıştir zaten, üzerine bas hem telafuzunu hemde anlamını söyler. anlamlarını bilmiyorsan ya da unutmuşsan bazen basiliyor.


xgxgxgxg124

Herzaman basılıyor keke


HayalDnyas1

Gencler geride kalmişsiniz


MDevrim

"Ayakkabılarım" yeterliydi.


Saurav_Athawale

sonuçta çoğul eki gelmiş olduğu için ayakkabılarım olmalı bence


ekrem041

benim ayakkabı dedim ayakkabım demedıgım ıcın kabul etmedı..


ilaydaozkan1

Ayakkabılarım olması gerekmiyo mu yani My shoes


as.a

sadece kelime olarak kullandığımızda shoe mi diycez


Fdnhasanli

Shoes -s siz islenmez


GokayUcar

Söylerken My a shoes diye söylüo ama My shoes diyor hatayı düzeltin


-.-Merve-.-

Ayakkabilarim yazdim ve yanlis cikti. Benim ayakkabilarim yazmaya usenmistim yanagini sisiren emoji


fb32

BEN MY SHOE YAZDIM KABULETMEDİ


mira693348

My derken kendinden bahsediyosun s takısı gelmeli


42Hasanust

Ayakkabıdaki -s takısı konusunu biri açıklayabilir mi?


serdar44

burada tekillik-çoğulluğun direk çevrilmesi ile ilgili bir sorun var.

comment/1632177

bu durum da aynı bu linkte selcen hanımın verdiği apple örneği gibi. normalde shoe ayakkabı shoes ayakkabılar demek. ancak shoes un başında my, your gibi adjectiveler ya da the yoksa sanki tekilmiş gibi düşünüyoruz. ayakkabının tekinden bahsediliyorsa shoe kullanıyoruz.

my left shoe = benim sol ayakkabım

you wear shoes = sen ayakkabı giyersin (sen ayakkabılar giyersin değil)

you wear my shoes = sen benim ayakkabılarımı giyersin

please take of your shoes = lütfen ayakkabılarını çıkar

benzer bir durum pantolon (pants) için de geçerli ancak onun tekili olmuyor sanırım.


advarsanayok

açıklayayım ayakkabı mız yada ayaklarımız 2 tane olduğu için 2 de tek olmayıp çoğullara girdiği için s takısı geliyor....... :D yeterlimi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.