Duolingo este cea mai populară metodă de învățare a limbilor străine în lume. Și mai bine, este 100% gratis!

"Ce cărți ai citit?"

Traducere:What books have you read?

acum 4 ani

10 comentarii


montaneugen

Am folosit "did" in loc de "have" si mi-a data solutie corecta. Problema mea este alta: de ce si cand se foloseste si "have"?

acum 3 ani

Amad000
  1. verb +terminatia ed (sau forma II pt. neregulate ) este past tense=actiuni incheiate in trecut, in intervalul de timp specificat. (Ieri am citit o carte)
  2. have + verb cu terminatia ed (sau forma III pt. neregulate) este la present perfect=actiune petrecuta in trecut dar cu timp nespecificat (in propozitie sau context) (Am citit o carte). read este neregulat cu aceeasi forma la II sai III (dar ce citeste diferit)
  3. In eng. amer. nu prea tin cont de reguli si folosesc past tense si in locul lui present perfect. Cred ca de asta ti-a fost admis raspunsul.
acum 3 ani

montaneugen

Am inteles pct.2 si 3. La punctul 1. eu stiam astfel: did + verb la infinitiv fara to.

acum 3 ani

Amad000
  1. daaa, cred ca sunt adormit
  2. afirmativ:subiect+ verb cu terminatia -ed
  3. interogativ: did+subiect+verb (infinitiv fara to)
  4. negativ: subiect+did+not(didn't)+verb(infinitiv fara to)
  5. Am corectat.
acum 3 ani

montaneugen

Inca odata, multumesc!

acum 3 ani

Cristi652638

Nu inteleg, de ce e have ? Pt ca tu ai citit e la trecut..

cu 2 luni în urmă

Amad000

Deja se foloseste present perfect?

acum 3 ani

iacobcatin

De ce s-a pus si "have"?

acum 2 ani

Jessica362443

Ar fi trebuit sa fie aceptat.

acum 2 ani

Elisa716806

Dacă am pus :" What books did read " nu e corect fara sa pun you ?

acum 1 an