"Dedem seni sordu."

Çeviri:My grandfather has asked for you.

July 20, 2014

14 Yorum
Tartışma kilitli.


menekshe

ask for = request ( istemek ) ask about = ask for information ( soru sormak bilgi almak için )


R.Corleone

burada 'for' niçin kullanıldı lütfen biri cevaplayabilir mi?


serdar44

for kullanılmasaydı cümlenin anlamı "dedem sana sordu" olurdu.


FarukZeybekk

Dedem sana sordu olması için "my grandfather has asked to you" olması gerekmez miydi?


uahope

Her yerde" my grandfather has asked you " büyük babam seni sordu anlamına gelirken size özgü bir cevabı niye şart kosuyorsunuz. Artik bu tarz sartlanmalari birakin. Dualingo yu seviyorum ama dar kalıplardan cikip evrenselligi yakalamali...


bahadirgurdal

"Senin için sordu" diye nasıl söylerdik?


mervanyalcindag

Cambridge sözlüğe baktığımda, pharsak verb olan, birinin nasıl oldoğunu sormak anlamında kullanılan "ask for sb", UK İngilizcesinde "ask after", US için "ask about" ve İskoçya ingilzcesinde "ask for" olarak kullanılıyor. İngilizceyi yeni öğrenen biri için İskoçya ingilizcesinden bir parshal verb sormak oldukça ilginç olmuş


Busra4835

To you olmaz mıydı ve sana anlamına mı gelir acaba?


butigo

Ask for-istemek değil miydi?


[aktif olmayan kullanıcı]

    My grandfather has asked you. Cümlesine bir for koymadığım için yanlış dedi


AkmCanSude

    Böyle bir ifadenin "asked for" ile söylendiğini ilk kez burada görüyorum. Tuhaf duruyor.


melek718946

    Ona bakilirsa "i am waiting for you ." Seni bekliyorum anlamina geliyor.


AYDINOF

    Di'li geçmiş zaman ve yakın geçmiş zamanı Hala tam olarak ayıramıyorum yani I have +V³ ? I + V² İllaki de anlamına göre mi düşünmek lazım


Hakan97TR

    Hangi deden? xd

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.