دوولينجو هو أشهر طريقة لتعلم اللغات في العالم. والأفضل من ذلك، إنه مجاني 100%!

"طاقم العمل يقرأ الصحيفة."

الترجمة:The staff reads the newspaper.

منذ 4 سنوات

7 تعليقات


Rana.Osama

هو الجمع بياخد s ؟ مش المفروض تبقى read مش reads

منذ 4 سنوات

horse122

اضفنا s لان عندما يشاور احد لشخص نضيف s للفعل

منذ 3 سنوات

hameed_elmegricy

انا لي نعرفه في حالة الجمع ما نزيدوش الفعل s ليش هنا زادو s ع الفعل

منذ 7 أشهر

ema707390

هي ليه مش reading

منذ سنتين

aban624330

لانو sاوsلا تضاف للفعل

منذ 5 أشهر

AhmedMorad32

S أضيفت لأن طاقم ككلمه مفرد فإذا قلنا staffs لا نضع s

منذ 4 أشهر