"طاقم العمل يقرأ الصحيفة."

الترجمة:The staff reads the newspaper.

July 21, 2014

18 تعليقًا


Rana.Osama

هو الجمع بياخد s ؟ مش المفروض تبقى read مش reads

July 21, 2014

SkfNsm

عندما يكون ياتي الضمير he. She. it. يضاف s

December 20, 2018

MarwaMakar1

لا هى صح لانها طاقم واحد

May 26, 2019

zena473255

يمكن لانه طاقم مفرد ؟

November 10, 2018

Ibrahiim20

في العربية يعتبر جمع اما في الانكليزية تعاملوا مع الكلمة كمفرد

April 12, 2019

AhmedMorad32

S أضيفت لأن طاقم ككلمه مفرد فإذا قلنا staffs لا نضع s

May 18, 2018

hameed_elmegricy

انا لي نعرفه في حالة الجمع ما نزيدوش الفعل s ليش هنا زادو s ع الفعل

February 16, 2018

E2YL6

طاقم العمل جمع المفروض read و ليس reads

December 28, 2018

Nxrd6

Crew or staff?

August 15, 2019

ema707390

هي ليه مش reading

July 5, 2016

aban624330

لانو sاوsلا تضاف للفعل

April 1, 2018

HeshamAtti5

اذا كان طاقم العمل مفرد ..فما هو جمعها بالنجليزية عشان نستخدم read ..

May 19, 2019

aya40266

ملهاش جمع هي كده تعتبر مفرد زى مثلا police تعتبر جمع وكذلك people تعتبر جمع والاتنين مابيخدوش s على عكس staff اللى هى طاقم العمل وتعد كمفرد وبالتالى تاخد s زى rice تعد كمفرد وملهاش جمع وبتاخد s

September 1, 2019

abderrahimamor

طاقم العمل جمع أين الخطأ s تضاف ل(he she it)

July 27, 2019

aya40266

كلمة staff بتدل على الجمع ولكنها تعامل كمفرد زى rice معناها ارز اكيد مش حباية رز يعني ولكن مع ذلك rice بتاخد s

September 30, 2019

8Wpi4

هو مش,طاقم العمل ده كده جمع ازي أضع s

September 24, 2019

Ma00963997716028

لاتوجد s

October 1, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.