1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Did it look professional?"

"Did it look professional?"

Vertaling:Heeft het er professioneel uitgezien?

July 21, 2014

7 opmerkingen


[gedeactiveerde gebruiker]

    Zag het er professioneel uit?

    September 21, 2018

verdian45

    Lijkt me prima.

    September 21, 2018

Ansje11

    Zag het er professioneel uit ?Klinkt beter in het Nederlands

    June 16, 2019

diabLEEca

    Could anyone please explain to me what's with the 'er'? Why couldn't it simply be "Heeft het professioneel uitgezien"? Any help welcome. Cheers.

    July 21, 2014

HenkCoenen

    I agree

    November 15, 2014

HenkVanEs

    the complete verb in dutch is "er uitzien" so " er" is part of the verb. john looks good is, Jan ziet er goed uit

    November 24, 2014

verdian45

    Een woordje over dat verschijnen van "er" in de vertaling. Er zijn twee nauwverwante scheidbare werkwoorden : "uitzien" en "eruitzien". "Uitzien" heeft te maken met ergens naar kijken, ergens uitzicht op hebben bijv. Ik zie uit naar komende vakantie." Dan kan een zin om andere redenen nog wel "er" bevatten (bijv. als plaatsvervangend onderwerp of vage plaatsaanduiding: Er (daar) loopt, Er (daar) zwemt, er (daar) zijn etc.) Bij "eruitzien" hebben we te maken met de "aanblik" ergens van ( modieus gezegd: "hoe iets oogt") Hier komt dat "er" als deel van het werkwoord "eruitzien" tevoorschijn; bijv. "Verschrikkelijk, wat zie je eruit." Er valt nog heel wat te zeggen over "er", het maar hoe je er tegenaan kijkt.

    August 2, 2016
    Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.