"Die neue Chefin kommt aus Frankreich."

Vertaling:De nieuwe baas komt uit Frankrijk.

April 23, 2020

3 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


RubenSteins

Het zou fijn zijn als er niet alleen genderspecifieke vertalingen worden geaccepteerd.


xMerrie

Dat komt omdat "Chefin" in het Duits toch echt alleen een vrouwelijke baas is. In het Nederlands verandert het langzaam naar een genderneutrale vorm (baas), en die wordt ook in principe geaccepteerd (mocht dat niet zo zijn, druk dan op de knop), maar dit is in het Duits niet het geval.


SvenDK
Mod
Plus

baas werd al geaccepteerd, ik heb er chef aan toegevoegd.

Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.