1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "İşte benim havlum."

"İşte benim havlum."

Çeviri:Вот моё полотенце.

April 28, 2020

3 Yorum


HasanFurka466340

Neye göre мои мой моя моё anlamadım ben


SadiBorano

aynı soruyu ben de bir kaç gün önce sormuştum ben biraz anlamaya başladım sanırsam... Şöyleki : senin olan ama cansız bir şeyse bir nesneyse = моё ---- senle yakınlığı olan ama canlı eril bir şeyse bir insan bir akraba (abi, baba, dayı) = мой ---- senle yakınlığı olan ama canlı dişil bir şeyse bir insan bir akraba (abla, teyze ,anne) = моя ---- senle ilgili çoğul bir nesne yada konu ise = мои ----
oluyor.... yanlışsam lütfen beni uyarın....!


ahmet1737

Dogru ama biraz daha incelikleri var. Eril = sonu sessiz harf veya й ile bitenler Dişil = sonu а veya я ile bitenler Nötr = sonu o ve e ile bitenler

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.