"Wo ist das Einkaufszentrum von Woensel?"

Vertaling:Waar is het winkelcentrum van Woensel?

May 1, 2020

2 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


Frank391290

het moet Wunsel uitgesproken worden, niet Wönsel..


xMerrie

Klopt. Het komt waarschijnlijk omdat je ö ook kunt schrijven als 'oe' in het Duits. (Als ik me niet vergis, gebeurd dit bijvoorbeeld met URLs (de naam van een website)). Hetzelfde geldt voor andere klinkers met een umlaut: ä -> "ae", ü -> "ue".

De zin wordt uitgesproken door een TTS (een text-to-speech) software, wat betekent dat in het Duits (waar geen Nederlandse "oe" bestaat), de "oe" wordt uitgesproken als "ö".

Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.