1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The dress that I gave her."

"The dress that I gave her."

Fordítás:A ruha, amit nekiadtam.

July 23, 2014

10 hozzászólás


Unauna1

"A ruha amelyiket odaadtam neki" írtam én. A program javaslata "A ruha amelyiket adtam neki". Szerintem jó a megoldásom, jelentettem.

July 23, 2014

quruc90

Jól tetted.

October 16, 2014

evairenpinter

A névmást nem írjuk egybe az igével! "A ruha, amit neki adtam."

February 20, 2015

malackutya

Pl. Oneki. Szoval a mondatod nem helyes igy, ahogy leirtad ennekem.

June 19, 2016

Szanto1

A ruhát, azt én adtam neki. Ez nem jó?

October 2, 2015

karak74

Szerintem nem. Az angol mondat egy "nyelvtani lustaságot" tartalmaz. (Ilyet mi is csinálunk a magyarban.) Az eredeti mondat az lett volna, hogy 'The dress which I gave her.' De a 'which' kicserélhető 'that'-re, sőt, el is hagyható. Az a mondat is teljesen jó, hogy 'The dress I gave her.' Az almondat felbukkanását az jelzi, hogy a mondat közepén van egy alanyi ragozású névmás, azaz az 'I' Ennek ugyebár alapesetben nem sok keresnivalója van egy mondat közepén, csak ha al-mondatot vezet be. Innen lehet tudni, hogy az 'I'-nél al-mondat kezdődik. És a kérdésedre térve, a ''The dress which I gave her.' azt jelenti, "Az a ruha, amelyiket /vagy amit/ nekiadtam." A Dohár Péter, Kis angol nyelvtan könyvben erről a típusról úgy ír, hogy "definiatív mellékmondat". A te mondatod nem definiálja a ruhát, hanem feltételezi, hogy mindenki tudja, melyik ruháról van szó, és te csak azt akarod közölni, hogy TE adtad neki, és nem más. Egy szóval, a te magyar mondatodnak más az értelme, mint az eredeti angol mondatnak.

March 5, 2017

malackutya

A ruha az amit en adtam neki. ?

June 4, 2018

espontapon1

Hol van itt az "amit,amelyiket"?

June 14, 2018

SaroltaKov3

Azt a ruhát adtam neki..... miért nem jóóóó??????

October 12, 2018

CsengeMoln8

Nemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

December 22, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.