Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Co ci się wczoraj stało?"

Tłumaczenie:What happened to you yesterday?

4 lata temu

5 komentarzy


kat747761

Asiu Twoja wiedza z gramatyki obu jezykow jest imponujaca. Dziekuje Ci za komentarze i objasnienia. Bardzo mi pomagaja :)

1 rok temu

pwtorkiewicz

Dlaczego odpowiedź :"What did you happen yesterday" jest zła???

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W Twoim pytaniu you jest podmiotem i w całości nie ma ono na bardzo sensu, ponieważ znaczy mniej więcej Co wczoraj stałeś?/Co wczoraj zdarzyłeś?

Co ci się wczoraj stało? jest pytaniem o podmiot, więc tworzymy je bez użycia czasownika posiłkowego, tylko przez inwersję. Poza tym ci jest tutaj dopełnieniem, więc użyjemy object pronoun (me, you, him, her, it, us, them) you, a nie subject pronoun (I, you, he, she, it, we, they). Akurat dla 2.os. l. mn. i poj. brzmią one tak samo, ale pełnią różną funkcję w zdaniu, więc lepiej mieć świadomość co akurat jest nam potrzebne.

4 lata temu

krzaq2

Czy "What did happen to you yesterday?" jest niepoprawne?

2 lata temu

boguszbat

Ja sie nie znam ale chyba happen wystepowalo w innej formie

1 rok temu