"Schlaft, Kinder!"

Vertaling:Slaap, kinderen!

May 6, 2020

2 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


fkzU7CQ1

Slaapt kinderen is volgens mij geen tikfout. Op school heb ik geleerd: gebiedende wijs meervoud is stam+t. Het 'juiste' antwoord van Duo klopt niet.


xMerrie

"De gebiedende wijs wordt uitgedrukt door de stam van het werkwoord.

De meervoudsvorm stam+t komt nog weinig voor. We vinden deze vorm:

  • in formele en oudere vormen van het Nederlands: Neemt en eet, dit is Mijn Lichaam; proletariĆ«rs aller landen, verenigt u;

  • in enkele vaste verbindingen: bezint eer gij begint."

https://woordenlijst.org/leidraad/11/7

Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.