1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O, ülkenin kuzeybatısındadır…

"O, ülkenin kuzeybatısındadır."

Çeviri:It is in the north-west of the country.

July 24, 2014

36 Yorum


vvsey

Ama bu cümle tamamen ne demek? "O, ülkenin kuzeybatısında." Ülkenin içinde mi, dışında mı?

İstanbul, Türkiye'nin kuzeybatısında. - doğru mu?

Bulgaristan, Türkiye'nin kuzeybatısında. - doğru mu?

İkisi de doğru mu? Yoksa, nasıl doğru olacak? Teşekkürler.


jzlcdh

aras161616 doğru.

"İstanbul, Türkiye'nin kuzeybatısında." demek "Istanbul is IN the northwest of Turkey."

"Bulgaristan, Türkiye'nin kuzeybatısında." demek "Bulgaria is TO the northwest of Turkey."


murattemurtr

Güzel demişsin de aziz dostum simdi biz bu verilen cumleden icinde mi disinda mi anlamiyoruz ki in veta to kullanalım o zaman iki yanıtı da kabul ediyor ??


Furkan.96

Neden bulgaristan için To kullanıldı ?


gamzeuak1

Ülkenin disinda olduğu için. Yani orayı bulmak için ülke-den çıkmak gerektiği için sanırım.


gamzeuak1

"At the north-west of country" neden olmuyor peki??


SemraCandar

Cuk oturdu simdi cok tesekkurler -da, -de anlamini veren TO ve İN icinde mi ayrik mi olarak dusunuyoruz icineyse İn ayri ise To


aras161616

Sanırım; A kümesi B'ye dahilse "in + yön", A ile B iki ayrı küme ise "to" kullanılıyor.


vvsey

Evet, ama ben Türkçe cümlelerim için cevap bekledim. :)


Hseyinsar5

İstanbul türkiyenin kuzey batısındadır, bulgaristan türkiyenin kuzey batısındadır


.Mustafa.

Sen galiba türkçe için sordun. türkçede içinde ya da dışında olması bir fark yaratmıyor yani iki cümlede doğru


etosunkaya

it is in the northwest of the country.


mert.aktas

North west'in başına her zaman the mı geliyor?


-Qf89

North-westin başında the olmak zorunda mı, neden


ASDHCM

in yerine at kullanılabilir mi?


unsalcibram

Kullanamayız. Yön belirtirken in kullanırız


unalhayal

Az önce the cinema to the west of the hotel' de açıklama yapılmış yönlerde " to" kullanılır diye hangisi doğru


unsalcibram

Çok bilgim yok ama ben in diye biliyordum. internette baktım şöyle bir site çıktı. in kullanılmış. "http://www.epa.gov/climatechange/impacts-adaptation/northwest.html" "A reliable water supply is crucial for energy production, agriculture, and ecosystems in the Northwest" şöyle bir cümle kullanılmış mesela. Sonuçta bu anadili ingilizce olan insanlar tarafından yazılıyor. Ama dediğiniz cümlede belki başka bir durum vardır bilemiyorum.


saidnursi

To mu in mi bunu biri açıklarsa iyi olacak


HalukManav

A kümesi B'ye dahilse "in + yön", A ile B iki ayrı küme ise "to + yön" olmakta.


cntrk

Neden the north-west oluyor


lordcash

it is at the northwest of the country. neden olmuyo


EngChild

"In" yerine "at" yazınca neden olmuyor


YavuzKarak3

Kuzey batı nesne mi? neden "the" geldi


macmali

Omercito arksdaşım çok teşekkürler çok güzel bir bilgi verdin


htdevo

"Türksat 4A uydusu nerede" sorusuna cevabı "It is to the north-west on the country" olabilir mi?


NurSena150087

İt is in northwest (north-west olmasi gerekiyomus) of the country

Bir cigiyi eksik yaptim diye yanlis kabul etti


Melisa691631

Çeviri kullanmayın. Çeviri sizi fazlasıyla yanıltır


bazda4

bu problemin çözümünde küme bilgisi yetersiz arkadaşlar sizlere önerim kartezyen çarpımını da üzerine ekleyin türevi anlamak isteyen limiti bilmesi gerektigi gibi


deoxbey

E zaten doğru yaptım


MuratSahanYoutub

Sadece north diyor, northwest olacak


endrose4

Normalde in yazacaktim ama siz to dediniz daha oncekinde o yuzden to yazdim.neden simdi in olacak diyorsunuz.


Luzanres

Aynısını yazıyorum ve kabul etmiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.