1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O, ülkenin kuzeybatısındadır…

"O, ülkenin kuzeybatısındadır."

Çeviri:It is in the north-west of the country.

July 24, 2014

29 Yorum

Konu önem sırasına göre

etosunkaya

it is in the northwest of the country.

December 5, 2014

vvsey

Ama bu cümle tamamen ne demek? "O, ülkenin kuzeybatısında." Ülkenin içinde mi, dışında mı?

İstanbul, Türkiye'nin kuzeybatısında. - doğru mu?

Bulgaristan, Türkiye'nin kuzeybatısında. - doğru mu?

İkisi de doğru mu? Yoksa, nasıl doğru olacak? Teşekkürler.

March 20, 2015

jzlcdh

aras161616 doğru.

"İstanbul, Türkiye'nin kuzeybatısında." demek "Istanbul is IN the northwest of Turkey."

"Bulgaristan, Türkiye'nin kuzeybatısında." demek "Bulgaria is TO the northwest of Turkey."

November 9, 2015

hatice336664

Süper bilgi

February 21, 2016

aras161616

Sanırım; A kümesi B'ye dahilse "in + yön", A ile B iki ayrı küme ise "to" kullanılıyor.

October 2, 2015

vvsey

Evet, ama ben Türkçe cümlelerim için cevap bekledim. :)

October 3, 2015

nwfnHGR0

İkisi de doğru.

November 13, 2017

HalukManav

A kümesi B'ye dahilse "in + yön", A ile B iki ayrı küme ise "to + yön" oluyor tam olarak sanırım.

June 6, 2016

Hseyinsar5

İstanbul türkiyenin kuzey batısındadır, bulgaristan türkiyenin kuzey batısındadır

February 2, 2019

cntrk

Neden the north-west oluyor

February 12, 2015

ASDHCM

in yerine at kullanılabilir mi?

December 2, 2014

unsalcibram

Kullanamayız. Yön belirtirken in kullanırız

May 1, 2015

unalhayal

Az önce the cinema to the west of the hotel' de açıklama yapılmış yönlerde " to" kullanılır diye hangisi doğru

May 10, 2015

unsalcibram

Çok bilgim yok ama ben in diye biliyordum. internette baktım şöyle bir site çıktı. in kullanılmış. "http://www.epa.gov/climatechange/impacts-adaptation/northwest.html" "A reliable water supply is crucial for energy production, agriculture, and ecosystems in the Northwest" şöyle bir cümle kullanılmış mesela. Sonuçta bu anadili ingilizce olan insanlar tarafından yazılıyor. Ama dediğiniz cümlede belki başka bir durum vardır bilemiyorum.

May 23, 2015

saidnursi

To mu in mi bunu biri açıklarsa iyi olacak

October 1, 2015

HalukManav

A kümesi B'ye dahilse "in + yön", A ile B iki ayrı küme ise "to + yön" olmakta.

June 6, 2016

mert.aktas

North west'in başına her zaman the mı geliyor?

April 10, 2015

-Qf89

North-westin başında the olmak zorunda mı, neden

February 27, 2019

FurkanGundogdu

north-western olmazmı?

July 31, 2014

macmali

Omercito arksdaşım çok teşekkürler çok güzel bir bilgi verdin

January 4, 2015

lordcash

it is at the northwest of the country. neden olmuyo

August 13, 2016

htdevo

"Türksat 4A uydusu nerede" sorusuna cevabı "It is to the north-west on the country" olabilir mi?

May 10, 2017

ugur545932

ıt ıs on the northwest of the country de dogru degılmıdır

August 8, 2017

NurSena150087

İt is in northwest (north-west olmasi gerekiyomus) of the country

Bir cigiyi eksik yaptim diye yanlis kabul etti

November 26, 2017

EngChild

"In" yerine "at" yazınca neden olmuyor

February 17, 2018

Melisa691631

Çeviri kullanmayın. Çeviri sizi fazlasıyla yanıltır

March 8, 2018

xblacksadx

İn ne. Alaka

August 28, 2018

YavuzKarak3

Kuzey batı nesne mi? neden "the" geldi

January 15, 2019

bazda4

bu problemin çözümünde küme bilgisi yetersiz arkadaşlar sizlere önerim kartezyen çarpımını da üzerine ekleyin türevi anlamak isteyen limiti bilmesi gerektigi gibi

April 25, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.