A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The friend shows her hair."

Fordítás:A barát megmutatja a haját.

4 éve

5 hozzászólás


ghotro

Ez nekem most nem világos. A her mire utal?A barát az egy férfi,aki megmutatja a haját egy nőnek? Vagy a her arra utal,hogy a saját haját mutatja meg valakinek? Mert ebben az esetben a barát nőnemű lenne. Vagy pedig a barát akiről nem tudni,hogy férfi vagy nő,megmutatja egy nő haját egy harmadik személynek?

4 éve

Xelph

Bármelyik, de a legvalószínűbb, hogy a barát egy nő, aki a saját haját mutatja meg. De nem ez a lényeg.

4 éve

evairenpinter

És honnan lehet azt tudni, hogy kell-e az igekötő a magyar fordításban vagy nem? - A barát mutatja a haját. - Így fordítottam, s nem fogadta el.

2 éve

marthila

mutatja... vagy ... megmutatja ? mi a kulombseg? ...es honnan lehet ezt felismerni????

1 éve

karak74

Igazából sehonnan. Ez már a fordítási stílus kérdése. Van persze némi támpont, de ezek nem elég szilárdak ahhoz, hogy egyértelmű ítéletet lehessen mondani ilyen esetekben. Pl.: a mutatja inkább olyan, mint aki épp most csinálja. (Ez meg az angolban ugyebár a present continous lenne.) Viszont pont a mutatja esetében kissé érdekes a meg igekötő kérdése. A meg-mutatja "kicsit messzebbről nézi" a cselekvést. Pl. Megyek, és megmutatom a ruhámat a többieknek. kontra Este mutatjuk a hírekben. Az első esetben nem a cselekvés a legfontosabb, hanem az eredménye, a hatása. (Hogy ámulnak és bámulnak. És persze legfőképp, hogy irigykednek!) Tehát maga a cselekvés kissé háttérbe szorul. A második esetben a cselekvésre akarom felhívni a figyelmet, vagyis arra, hogy ha látni szeretnéd, hogy mi is történt (és szeretnél ámulni, meg bámulni), akkor nézd a műsorunkat, mert épp mutatni fogjuk "a véres és szaftos részleteket".

Ellenben más igék esetében az igeidőkben lehet az árnyalatnyi különbség. Megyek, és megmászok egy hegyet. vagy Mászok egy hegyre. esetében itt már határozottan a megmászok esete arra utal, hogy szándékomban áll be is fejezni a cselekvést, míg a mászok csak egy pillanatnyi állapotra utal.

7 hónapja