"I sleep at night."

Fordítás:Éjszaka alszom.

July 26, 2014

11 hozzászólás


Kiskover

hm.. az "esténként alszom" miért nem jó?

December 14, 2014

LukcsLeila

Mert az olyan, mintha azt akarná mondani, hogy minden éjszaka.Mondjuk az "I sleep at nights." S-sel a végén. Vagy az "I sleep every night" is ilyen. De itt csak egy éjszakáról van szó, tehát nem "esténként", azaz minden éjszaka.

August 4, 2015

Harga

Úgy talán jobb, hogy: "Este alszom." (Bár nekem jobban tetszik az "alszok". Így szoktam meg, akkor is, ha könyv szerint nem helyes.)

December 13, 2017

en_vagyok

és az >alszom éjszakánként< az miért nem? a we play at night re ezt adtamegoldásnak,hogy játszunk éjszakánként,akkor most mit rontottam el?

January 8, 2015

LukcsLeila

Mert az is több éjszakát jelent, itt pedig csak egyről van szó. De a másik példát sztem szimplán csak elrontották.

August 4, 2015

VerboCsalka

Szerintem mindegyik jo. A programban vannak kisebb hibak de en az ilyet bekuldom

July 3, 2015

LukcsLeila

Engem csak az zavar, hogy "alszom"-ot írnak, "alszok" helyett. A vizet iszoM, de általában csak úgy iszoK. Olyan nincs is, hogy "alszom". Mit alszok?? Max. az álmok álmát alszom. Az lehet.

August 4, 2015

en_vagyok

Ezzel egyetértek, hogy általában eszeK vagy iszoK valamit, és nem iszoM. Azonban a nyelvtani szabályok szerint mégiscsak eszeM, iszoM és alszoM. Még akkor is ha ez nem fér a fejünkbe :-D

August 16, 2015

Susan64219

Az ikes igék egyes szám első személyben akanyi ragozás esetében is m-re végződnek - irodalmi nyelven. De aggodalomra semmi ok, sok magyar tanár sem tudja, miről van szó.

November 7, 2017

Harga

Vannak, akik vitatják, mert a nyelv is változik.

December 13, 2017

KovcsDniel5597

Miért kell az at?

January 31, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.