1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I read a study about markets…

"I read a study about markets."

Çeviri:Ben piyasalar hakkında bir çalışma okudum.

July 26, 2014

13 Yorum


hayrettin.3

Yeri geldiğinde simple present tense bir cümle şimdiki zaman bir cümle gibi tercüme ediliyor duolingoda.ben de bu cümleyi okuyorum diye tercüme ettim,kabul görmedi.


has.durmaz

Bence de gerçekten de bu cümleyi tercüme ederken farkında olmadan geniş zaman kalıbında anlayıp şimdiki zaman kalıbında söylüyoruz ve maalesef canlarımız gidiyor. Bence duolingo yetkilileri bu çağrıya kulak verip öğrenci soruyu yanlış cevaplasa bile küçük bir uyarıyla bu yanlıştan döndürüp boşu boşuna canının yanmasına izin vermemeliler diye düşünüyorum.


huseyinkuruoglu

State verbs' e dikkat


ytekol

"Ben piyasalar hakkında bir çalışma okudum." yanlış çeviri.


Gneraygnne

Katılıyorum iş bitmiş değil.Çeviri geçmiş zaman olmuş. Okurum olmalıydı.


BerkeYeen

Çeviri yanlış, eğer geçmiş zaman olarak kabul etmemizi istiyorsa kelimeyi "red" diye okumalı "riid" diye değil. Yinede geniş zamanı kabul etmiş


Fatihcrs

Geçmiş zaman kullanılmış


Jaoly

Read kelimesi üç zaman diliminde de aynıdır. Read, read, read. Değişmez


Fatihcrs

peki ayrımını nasıl yapacağız?

yani bu cümlenin geniş zaman ya da geçmiş zamanda kullanıldığını nereden bileceğiz?


HulyaCakka

o zaman everybody tercumeler dogruuuuuu


neoramax

Bence bu tercüme de kabul edilmeli: "ben piyasalar hakkında çalışma okurum"


yes898470

Piyasalar hakkinda bir calisma okurum un nesi yanlis bana anlatir misiniz lutfen


Senem390445

Sanırım telaffuz olarak riid değil red olarak telaffuz ettiği için geçmiş zaman yanıtı doğru.Çünkü read in V1,V2,V3 hali yazılışta aynı telaffuzda farklı.Yani okunuş riid,red,red şeklinde.Tuzak sorulardan.Eğer seslendirme kısmı olmasa iki yanıtı da doğru kabul ederdi diye düşünüyorum.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.