Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O, orada yedi yıldır yaşıyor."

Çeviri:She has lived there for seven years.

4 yıl önce

33 Yorum


asdzxvasd

bence bu cümlenin en güzel çevirisi "he has been living there for seven years"

3 yıl önce

endermaxijunior

"He lives there for seven years" dediğimizde neden olmaz..? Sonuçta devam eden bir olaysa bu tense'in en doğrusu olması lazım değil mi? Perfect tense'e ait denilen bu cümlenin çevirisi şayet perfect tense olarak bakılsa bile: O orada yedi yıldır yaşadı(hala yaşıyor) yani "yaşı-yor" olarak çevirmek yanlış sanki, "yaşa-dı" daha doğru...! Bence bu düzeltilmeli...

3 yıl önce

menekshe

Yine aynı soru soruyorsunuz.... Yukarıdaki yorumları okuyabilirsiniz, 'she lives there for seven years' yok böyle bir şey ingilizcede. olmuyor, yok. Türkkçenin mantığına göre olabilir, ama ingilizcede bozuk. Started in the past, continues in present, present perfect olmalı

3 yıl önce

endermaxijunior

Ok! Baktım tekrar ama benim sorduğum tense ile ilgili bir açıklama göremedim;') Ben bunu yazalı baya oldu ama siz hala sıcağı sıcağına cevap vermiş gibi heycanlısınız;') Ayrıca ben onun ingilizce'de olup olmadığını bilsem neden öğrenme gereği duyayım? Unutmamak lazım ki I'm a student;') Daha güzel açıklamalarda buluşmak dileğiyle...

3 yıl önce

HandanCeyl

Neden since değil de for

2 yıl önce

nabi71

"I have leaned English since 2008"= 2008 den beri İngilizce öğrenmekteyim. Eğer bu cümleyi, eylemin başladığı günden bugüne kadar olan süreyi belirtmek için söylemek isteseydim. Yani, yedi yıldır İngilizce öğrenmekte olduğumu söylemek isteseydim. "I have learned English for seven years"=yedi yıldır (yedi yıl boyunca) İngilizce öğrenmekteyim, olarak ifade ederdim. Daha açık bir ifadeyle, "for" belirli bir süreyi, "since" ise, geçmişte belirli bir tarihten veya bir eylemden "beri" anlamını ifade etmek için kullanılmaktadır. Umarım anlatabilmişimdir.

2 yıl önce

esinpein0

Teşekkürler açıklamalarınız benim için de faydalı oldu :)

2 yıl önce

nightdeaths

Durum o kadar sacma ki, bununla da ilk karsilasmam degil. Yahu yasiyor demek devam ediyor demek. Lived olur mu hic? Bunun dogru cevirisi He has been living there for seven years degil mi bu?

2 yıl önce

theengins
theengins

She has been living there for seven years,, bencede en dogru tercume bu , O orada yedi yildir yaşamakta

2 yıl önce

emirsayar

"She was living there for seven years." ın doğru cevap olmadığını nereden anlayabiliriz?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"yedi yıldır yaşıyor", yani 7 yıl önce taşınmış hala orada, geçmişten süregelip hala devam eden olaylar için present perfect kullanılır.

"She was living there for seven years." = O orada yedi yıldır yaşıyordu (artık taşınmış)

4 yıl önce

emirsayar

teşekkürler

4 yıl önce

GokselKara1

İyide bu bölüm yakın geçmiş zaman bölümü, süre gelip hala devam eden olaylar başka bir bölümde olsa kafa karıştırmaz

6 ay önce

TheMightyOz

he's living there for seven years now.... ayni anlama geliyor. duolingo kabul etmiyor.

4 yıl önce

menekshe

He is living there for seven years yanliş ama... Bozuk ingilizce

4 yıl önce

avangart

Live "in" prepositionuyla kullanildigi icin live in demistim. In there olmadigi icin mi dogru kabul edilmedi

3 yıl önce

serhat819556

Neden "since" kullanamıyoruz

2 yıl önce

serseykal

"In there" yazdim there yerine kabul etmedi, eklenmeli mi yoksa hatali ise sebebi nedir

2 yıl önce

burakozturk52

Burada "present perfect continious" daha doğru bir kullanım olsa gerek. Ne düşünüyorsunuz?

2 yıl önce

ahmetasc

benim cevanım yanlışmış, ama doğrusu ne ???

2 yıl önce

Vingianezzar

'He lives there for seven years.' neden yanlış?

2 yıl önce

HlyaCihangir

Türkçe 'de; '' O orada yedi yıldır yaşıyor.= O yedi yıldır orada yaşıyor.'' İngilizce'de ''there'' ile ''for seven years'' yer değiştirince neden kabul edilmiyor. Bazı cümlelerde değişik yerlerde yazılabiliyor.Ama ''She has lived for seven years there.'' kabul edilmedi.Neden?

1 yıl önce

AhmetBerke966344

Oluyor cümle devrik, yüzden o etmiyor kabul.

4 gün önce

TheSaintMan

Orada yaşıyor living olması gerekmiyor mu?

11 ay önce

Kaanelikku

Bunun anlamı ''O orada yed yıldır yaşıyordu.'' değil mi?

7 ay önce

Kaanelikku

Sağolun anladım gençler hem bu tensi geçmiş için kullanıyoruz ve bazen de günümüze kadar geldiğinde de kullanabiliyoruz. O nedenle 7 yıldır yaşıyor. Ancak yine de He has been living there for seven years yazan arkadaş doğru demiş. Demek ki ikisi aynı anlamda hangisi daha mantıklı sizce?

7 ay önce

gursel79

For yerine since olmuyor mu

3 yıl önce

menekshe

For 7 years / Since 2008

3 yıl önce