1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Did she leave the door open?"

"Did she leave the door open?"

Fordítás:Nyitva hagyta az ajtót?

July 27, 2014

12 hozzászólás


Unauna1

Kellett nekem szépen fogalmazni! "Vajon ő hagyta nyitva az ajtót?" A "vajon" hiba volt.

July 27, 2014

Gaurusz.hu

Örülj annak, h. Te legalább kitaláltad, mert én képtelen voltam értelmesen összehegeszteni ezt a félkész/béna mondatot: elment és az ajtó nyitva

September 19, 2014

Gy.B.

Teljesen normális angol mondat.

a "to leave" egyik jelentése valóban "elmegy, elutazik". De a másik leggyakoribb jelentése a "hagy".

A "Leave it!" felszólítás nem azt jelenti, hogy utazz el, hanem azt, hogy "Hagyjad!" v. "Ne foglalkozz vele!"

Az angol mondat alapszerkezete MINDIG alany - állítmány - tárgy - 'egyebek'

Jelen időben: She - leaves - the door - open.

Múlt időben: She - left - the door -open.

Tagadásnál (és kérdésnél) segédigét használunk: She - does not - leave - the door - open.

Múlt időben: She - did not - leave - the door - open.

És amikor kérdezünk, akkor a segédige helyet cserél az alannyal. Does - she - leave - the door - open?

És végre elérkeztünk a múlt idejű kérdéshez: Did - she - leave - the door - open.

Nem a mondat félkész, hanem a tudásod. (Nem sértésnek szántam...)

December 3, 2014

Gaurusz.hu

Kösz a kimerítő tájékoztatást. Idő kell ahhoz, hogy megszokjam az egy igén belüli többszörös, számunkra idegen jelentéseket.

December 3, 2014

margitsumser

Kedves válaszadó "törölt felhasználó"-Köszönöm szépen a segítséget. Kitűnő példamondatok kezdőknek.Remélem hogy továbbra is segít nekünk.

May 17, 2017

KorcsokDaniel

Ez igen !

February 6, 2017

Makuka0

:-))))

February 13, 2015

Sztankay54

Csak a leave-nél megadott segítség alaposan hiányos , a hagy jelentést úgy kihagyja mint a szél.

October 28, 2017

malackutya

Nyilvan arrol is tudott volna ertekezest irni es sokmindenkinek lenne meg otlete, mirol lehetne... Ez igy is eleg szokatlanul hosszu (hasznos) komment vol. KOSZONJUK!

June 18, 2018

edinatorok7

Te hagytad az ajtót nyitva? Miert nem jó?

April 26, 2019

kogu4

She!

April 27, 2019

Leving

Ő hagyta nyitva ...? vagy Nyitva hagyta ... ? Mindkettő jó lehet?

September 14, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.