"The Dutch wear orange clothing."

Translation:De Nederlanders dragen oranje kleren.

4 years ago

3 Comments


louis.vang
louis.vang

Waarom is ' the Dutch' meervoud, en niet 'de Nederlandse'

4 years ago

kyrakyra
kyrakyra

Omdat er anders 'wears' zou staan ipv 'wear'. Ik weet trouwens niet zeker of je 'de Nederlandse' ook met 'the Dutch' zou kunnen vertalen. Zou het dan niet eerder 'the Dutchman/ Dutchwoman' zijn?

4 years ago

MentalPinball
MentalPinball

Ja, dat is bijna juist:

'the Dutch'= de nederlanders

the Dutchman= de nederlander

the Dutchwoman= de nederlandse

10 months ago
Learn Dutch in just 5 minutes a day. For free.