1. Forum
  2. >
  3. Topic: Dutch
  4. >
  5. "The Dutch wear orange clothi…

"The Dutch wear orange clothing."

Translation:De Nederlanders dragen oranje kleren.

July 27, 2014

4 Comments


louis.vang

Waarom is ' the Dutch' meervoud, en niet 'de Nederlandse'


kyrakyra

Omdat er anders 'wears' zou staan ipv 'wear'. Ik weet trouwens niet zeker of je 'de Nederlandse' ook met 'the Dutch' zou kunnen vertalen. Zou het dan niet eerder 'the Dutchman/ Dutchwoman' zijn?


MentalPinball

Ja, dat is bijna juist:

'the Dutch'= de nederlanders

the Dutchman= de nederlander

the Dutchwoman= de nederlandse


FreekVerkerk

De Hollanders dragen oranje kleding

Learn Dutch in just 5 minutes a day. For free.