Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"What time is it?"

Tłumaczenie:Która jest godzina?

4 lata temu

36 komentarzy


Yola448704
Yola448704

What time is it? - Która godzina? / Która to godzina?

1 miesiąc temu

Wiktoria14931

przypomniala mi sie ta piosenka ;)

1 rok temu

EwelinaRog9

What time is ti? It's muffin time!

8 miesięcy temu

adrianch8

Czy to jest zle tlumaczenie?!

1 rok temu

Emwue
Emwue

Nie, to jest bardzo dobre tłumaczenie – pewne często używane frazy są idiomatyczne i używamy ich w określony sposób, nawet jeśli można sformułować to inaczej. Nikt dla kogo język polski jest ojczystym, raczej nie zapyta o aktualną godzinę inaczej niż „która godzina?” – „jaki jest czas?” można by zapewne usłyszeć na bieżni, gdy ktoś zapyta o czas trwania okrążenia/biegu.

Anglicy zaś, pytając o godzinę, użyją 'What time is it?' i to trzeba po prostu zapamiętać, tak samo jak to że np. Niemcy pytają (w dosłownym tłumaczeniu)„Ile jest zegarka?” itd. itp. – nauka języka, to również nauka kultury i zwyczajów ludzi mówiących językiem którego się uczysz i tego nie da się obejść. ;)

1 rok temu

Marti671434

Co to znaczy idiomatyczne?? Xd

1 rok temu

xmonyko

Idiomatyczne - idiomy - zwroty, których nie tłumaczymy dosłownie, ponieważ oznaczają coś jako całość.

6 miesięcy temu

EwelinaRog9

Nie. What time - która godzina What time is it - która jest godzina

8 miesięcy temu

RobertFox68

Jaki jest czas ? - zimowy czy letni ?

10 miesięcy temu

EwelinaRog9

Zimowy

8 miesięcy temu

stanel12

Its muffin time!

3 miesiące temu

Radek768221

Ja słysze bla bla i bla

1 rok temu

EwelinaRog9

To wyczyść uszy

8 miesięcy temu

KinkiePie

Adventure Time!

1 rok temu

Emi10001

Napisalam dobrze i mi nie zapisało bo bez ?

11 miesięcy temu

dawid653

dlaczego nie uznaje "Co to za godzina?"?

2 lata temu

Myslofil

What time is it? What - jaka, jakie, time - czas it is -to jest. Jaki jest czas? Gdzie w zdaniu: Która jest godzina? Jest słowo: which - która czy hour godzina? (Wpisałem "która" do słownika i wyskoczyło mi which) Zresztą czy tłumacząc na polski, ma to jakiekolwiek znaczenie? Nie! Więc może roszerzyć to co jest uznawane a co nie, i tak nie powinno się tłumaczyć dosłownie tylko tak jak jest to naprawde rozumiane. Przecież nikt o zdrowych zmysłach na pytanie: "Jaka jest godzina" nie odpowie zielona, albo godzina twojej śmierci, chyba że dla żartu. A skoro nie ma znaczenia, dosłowne znaczenie to po co nie uznawać wszystkich znaczeń po których usłyszeniu, wiadomo o co chodzi, zwłaszcza iż strikte dosłowne tłumaczenie to nie jest.

2 lata temu

Vengir
Vengir

Pewne znaczenia nie są uznawane, aby nie utrwalać złych nawyków. Niby w zasadzie wiadomo, o co chodzi w zdaniu „jaki jest czas?”, ale to nie jest ładne tłumaczenie.

2 lata temu

domii127994

W dwóch mi nie policzyło dlatego że nie dopisałam znaku zapytania a w tym mi policzyło. O co chodzi?

2 lata temu

Vengir
Vengir

Wszelkie znaki przestankowe (oprócz apostrofu) i wielkie litery są ignorowane przez Duolingo. Jeśli zauważysz inną sytuację, zrób, proszę, zrzut ekranu albo zgłoś błąd odpowiednim przyciskiem. W ten sposób będziemy wiedzieć, że nie zrobiłaś na przykład jakiejś literówki w innym miejscu.

2 lata temu

zuzianajle

Poprawna odpowiedź to ,,What time is it"a ja napisałam ,,What time it is" i mi nie zaliczyli choć nie robi to dużej różnicy

1 rok temu

LeilaWonia

Jednak robi jeśli ci nie zaliczy. To dosyć mały, lecz poważny błąd.

11 miesięcy temu

EwelinaRog9

Robi. Jak pytasz o coś, np. "Czy ona jest doktorem?" To po angielsku nie możesz powiedzieć "She is a doctor?", bo to by znaczyło "Ona jest doktorem." A znak zapytania by nic nie zmieniał. Więc trzeba napisać "Is she a doctor?" Wtedy to już normalne pytanie... Porostu "am, is lub are" trzeba wstawić przed "I, you, she, he itd."

Tak już poproatu jest, i trzeba to zapamiętać. W Polsce też tak jest. Np. Nie możesz powiedzieć "Ja jestem dzieckiem" lub "Wy jesteście piękni". Musisz powiedzieć "Jestem dzieckiem" "Jesteście piękni". Chyba każdy język ma takie coś.

8 miesięcy temu

piotrus16

Za literowke dostaje sie ileś%?

3 lata temu

xmonyko

Jeśli zrobisz literówkę, która nie stworzy innego wyrazu, to zadanie jest uznawane za poprawne.

6 miesięcy temu

Zuza66k

Powinno byc ktora JEST godzina a nie np.jaki jest czas.

3 lata temu

dominik2488

Napisalem ktora godzina jest, a to uznali za blad..?

3 lata temu

vector3ooo

Bo się pisze Która jest godzina :)

3 lata temu

karomar123

Bo inaczej będzie niepoprawnie polsku.

3 lata temu

Maczus81

Przetlumaczylem "jaki czas jest" I wyskoczyl blad.

4 lata temu

NaTayy

Bo powinieneś napisać która godzina. Kiedykolwiek w życiu używasz zwrotu jaki czas jest? Bo ja nie :D

4 lata temu

vector3ooo

Ja też często pytam jaki jest czas ;)

3 lata temu

olciawin

Takie zdanie (pomijając, że pisane z małej litery) jest niepoprawne gramatycznie

3 lata temu