"Kadın içer."

Çeviri:The woman drinks.

4 yıl önce

23 Yorum


bulutuzer

Ufak bir sorum var aslında hepsi için. Ne olursa olsun yine de faydasını görmekteyim bütün çalışmaların ama cümleler de sorun yok mu? Yani "kız içer" gibi bir cümle pek düzgün değil bana göre yoksa bu geçici bir durum mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

neden sorunlu olsun? - bu sütü kim icer? - kiz icer

ilk basta sadece 10 tane kelime ögrendiginize göre ögrendiginiz kelimelerle ancak böyle cümleler kurulabilir. duolingo size bir seferd sadece az kelime ögretir ve sordugun cümleler sadece bu kelimelerle kurulur. dogal olarak ilk asamalarda bu kadar kisa cümleler olabilir ancak

4 yıl önce

hakan719657

memleketimde senin gibi akilli birilerinin var olduğunu bilmek beni çok mutlu ediyor..

2 ay önce

qundeci

belirli bir kadın ya da bir kadın olarak zorunlu tutulamaz "woman drinks" de kabul edilebilir yanıt olmalı.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede tekil-somut isimleri başında belirteç olmadan kullanamıyoruz. Bu nedenle
● "Woman drinks." cümlesi kabul edilemez.

Bir cümleye anlamına bağlı olarak
A woman: bir kadın
The woman: Kadın (hangi kadını kastettiğimizi konuştuğumuz kişi biliyor)
This woman: bu kadın
ile başlamanızda bir sakınca yok.

Çoğul kullandığımızda ise yalnızca "women" ile başlamanızda dilbilgisi açısından bir sakınca yok.

2 yıl önce

ilayda788125

Thank you

8 ay önce

ihsanko

bu cümlemin başına a ve the getirmesek olmuyor mu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genel olarak ingilizcede sayilamayan veya soyut olan seyler disindaki ifadelere a veya the getirmeliyiz

4 yıl önce

sezer300931

Kadin icer diyor. Ama kadin tek degilmi. S takisi neden var ? Anlamadim arkadaslar yardimci olabilcek varmi

2 yıl önce

incikin_
incikin_

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

apple (= elma)
appleS (= elmaLAR)

Fiile gelen -s takısı ise geniş zamanda öznenin he/she/it olmasıyla alakalıdır.

Özne "he/she/it" veya bunlara karşılık gelecek bir isim olduğunda fiil "-s" takısı alır.
Türkçede "onLAR içerLER" derken kullandığımız ekler nedeniyle aklımız karışabiliyor. Oysa İngilizcede tam tersine fiile gelen "-s" takısı 3. tekil şahıs için kullanılıyor.

I drink..
You drink.
"He drinkS." (veya "The man drinkS".)
She drinkS. (veya "The woman drinkS.".)
It drinkS. (veya "The dog drinkS.".)
We drink.
You drink.
They drink.

11 ay önce

SeferYetki

Iam ready play new

3 ay önce

SeferYetki

Thank you

3 ay önce

Droxly
Droxly

Bazı sorularda "women" diye geçiyor burda "woman" diye geçmiş anlayamadım sizi..

2 yıl önce

furkanyaln989587

Aynen ya bu uygulama eskiden daha güzeldi

9 ay önce

EliElihese

Woman kadın women kadınlar

5 ay önce

Furkan338281

Woman kadın, women kadınlar demektir. Bazı kelimerin çoğuluna -s eklenmez bu da öyle bir kelime.

3 ay önce

ArdaDENZ1

A women drinks neden olmuyor

2 yıl önce

derya958205

bu cumlelerde kadın içer diyo bir kadın içer demiyo yani A ya gerek yok

1 yıl önce

Necmistanbul

"Bir kadın içer" denseydi, Cevap "A woman..." olurdu. Ancak sadece "kadın" dendiğinde cevabın "Woman yada the woman" olması gerekir. Ancak "A" takısına gerek yok bence.

11 ay önce

furkanyaln989587

Benim grubuma katılabilirmisinuz lütfen adı :kaplan yürekliler bir kişi bile yok grubumda isterseniz bakabilirsiniz

9 ay önce

RUELES1

Dogru yaptiklarim var ama siz yanlis diyorsunuz

4 ay önce

Nil_Sevval

woman drinks dedim the woman drinks olacakmış, neden?

3 ay önce

Furkan338281

The neden var?

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.