Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Te zwierzęta nie widzą w ciemnościach."

Tłumaczenie:These animals do not have night vision.

4 lata temu

4 komentarze


AndrzejJac2

Czy tłumaczenie The animals do not have night vision powinno być uznane? Jeśli nie, to dlaczego?

3 miesiące temu

KasiaBen

Czy tlumaczenie "these animals have not night vision" powinno byc uznane? Jesli nie to prosze o informacje dlaczego w tym przypadku trzeba uzyc "do"

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie powinno być uznane. Generalnie przy zadawaniu pytań i przeczeniu w czasie Present Simple trzeba używać czasownika posiłkowego do. Jest kilka wyjątków w których nie wolno używać do:

  • pytania o podmiot
  • pytania i przeczenia, w których czasownikiem głównym jest to be
  • pytania i przeczenia z czasownikiem modalnym
  • pytania i przeczenia z czasownikiem have got (ale nie samo have)
4 lata temu

MariaAlert

Ad. kropka 4. Tu jest "do not have" czyli nie "have got" a samo "have", czyli jest to przeczenie w Present Simple z samym "have'

3 lata temu