1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They went to the park the ne…

"They went to the park the next morning."

Çeviri:Onlar ertesi sabah parka gittiler.

July 30, 2014

39 Yorum


MairPP35

Zaman uyumsuzluğu var bu yüzden yanlış yaptıım

July 30, 2014

AYK1R1

Ne mal insanlarsınız, zaman uyumsuzluğu falan yok.

June 30, 2019

Ylmaz87627

gittiler geçmiş zaman fiilidir ayrıca burası insanlara hakaret edebileceğin bi platform değil laflarına dikkat et

June 30, 2019

Selcen_Ozturk

nasıl zaman uyumsuzluğu var?

July 30, 2014

MairPP35

Ertesi sabah ileri bir tarih gittiler geçmiş zaman bir yanlışlık var

August 8, 2014

Selcen_Ozturk

hayır yok. geçmişte de bir "ertesi sabah" olabilir. Mesela: "Onlar geçen pazar Ankara'ya geldiler. Ertesi sabah parka gittiler". burada hiç bir sorun yok.

August 8, 2014

tamer.akgu

selcen hanım örneğiniz güzel ama "onlar geçen pazar Ankara'ya geldiler." den sonra anlam kazanıyor,tek başına bir mantık çelişkisi yokmu?

October 21, 2014

CihanGndod

Gecen diyorsun last sunday yani next sunday dersen gelecek zaman olur

January 1, 2018

atilllayaz

pazar pazartesi ertesi bir sonraki yani türkçe de gelecek anlamı taşıyor

September 27, 2017

sonterekeme

onlar ertesi sabah parka gidecekleri anlarım ama ertesi parka gittiler olmamış yada cümle onlar geçen sabah parka gittiler daha doğru kullanım

November 28, 2018

sedat620808

Bence de hatali . Eger konusmanin gecmisi olsaydi olabikir di

April 13, 2019

Elcan649765

Burada geçen diyorsun ama orada gelecek diyor!

June 12, 2019

zerdusht

"Ertesi sabah" ifadesi kendisinden once başka cümle yoksa yanlıştır çünkü gelecek zaman ifade eder.Ancak bu cumleden once "beş gün önce Ankara'ya gittim.Ertesi sabah da Antalya'ya geçtim" şeklinde geçmiş zamandan daha yakın bir tarih ifadesi olarak kullanılırsa olabilir.

October 16, 2014

Hilal931320

Soru kesinlikle yanlış ana dili ingilizce olan bir insan went ile next in ayni yargıyı için kullanılamayacağını bilir next barsa went yoktur went varsa next yoktur burada last demesi gerekirdi kesinlikle hata var bu gelecek pazartesi Antalya ya gittik gibi bir cumle olmus bazı insanlar da şu mantıkla yaklaşmış gelecek pazartesi den oncede bir pazartesi var ama gramer olarak ta yapı olarakta yanlış bakmalarını tavsiye ederim

May 17, 2018

nuray.dinc

Last morning olmasi gerekmiyor mu?

August 1, 2014

Selcen_Ozturk

hayır. last morning "son sabah" gibi bir şey

August 8, 2014

Tuncayevik

next morning past tense de kullnılması çevirisi imkansız bir cümle oluşturmuş.

May 21, 2017

sawashian

Türkçede böyle bir cümle yok.

August 7, 2018

koruyolu

Hic mi roman hikaye okumadiniz gecmiste yasanmis olaylari anlatiyor. Ben "the" ya takildim "the park" okey the "next morning" deki the nedir? Yoksa ertesi sabah(ı) parka gittiler mi?

March 17, 2019

farukcagsak

Bu nasıl cümledir yahu :))

March 19, 2019

Ecrinifti

Gelecek zaman için nasıl geçmiş zaman yani went' kullanabiliyoruz

August 8, 2014

Selcen_Ozturk

gelecek zaman yok. geçmişteki bir olayın ertesinde olan bir şey de geçmiştedir.

August 8, 2014

Smeyye118570

Ama bunu belirtmiyor. Ondan önce bir cümle koysaydı olurdu.

June 28, 2018

Kb5234

Olabilir

February 16, 2019

GkanAybek

Bu zamanda next kullanılanamaz kesinlikle yanlış. Türkçe mantığı ile yorum yapıyorsunuz. Bu uygulamada olan buna benzer bir sürü soru var türkçe mantığı ile yazılmış. İngilizce'de anlamsız..

December 14, 2014

Selcen_Ozturk

Bu cümleler anadili İngilizce olan insanlar tarafından yazıldı. Hiçbir hata yok. Siz çok yanlış bir mantıkla yaklaşıyorsunuz.

December 14, 2014

mmaIGJ

Mantık hatası yok.Hikayeci bakış açısıyla düşünmüş.

September 1, 2018

feridun280985

Zamam ua.lisligi var

November 17, 2018

zeynep251847

Ertesi sabah doye birsey olamaz ki. O zaman geçmiş zaman olmaz. Sorunun turkceye ceviriisi hatali bence

December 21, 2018

meral613584

Konusma belirgin degil

February 18, 2019

LingOzi

Next morning guzel bir aldatmaca olmus

March 12, 2019

Tu797626

Gitmediysem gitmiş mi oluyorum

June 1, 2019

HSEYN383005

güncellmelerle düzeltilmeli next yanlis

June 2, 2019

Ylmaz87627

ertesi sabah parka gidecek olacak

June 30, 2019

Ylmaz87627

ertesi sabah gidecek olacak gittiler geçmiş zaman fiilidir çünkü

June 30, 2019

Bartu187018

Geçen sabah olmalıydı ama neyse doğru yaptım :)

July 3, 2019

AhriTheNin

Ben de onlar parka gittiler ertesi sabah dedim aynı şey niye kabul etmiyor ki??

December 27, 2017

EmreKan1

yeter artık, bir etkinlikte bu örneği 4 kere sordu. iyice kafamıza yerleşsin diye mi yapıyorsunuz yoksa bug mı var??!!

January 15, 2018

MichaelKrasm

gelecek sabah parka gittiler, anlam farkı yaratmıyor ki

March 8, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.