Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben turuncu bir balık yerim."

Çeviri:I eat an orange fish.

4 yıl önce

27 Yorum


Tmezgitci

I eat orange a fish neden olmazki???

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Türkçede sıfat + "bir" + isim denir ama İngilizcede "a(n)" sıfatın önüne kururuz.

Mesela:

  • yaşlı bir mühendis = an old engineer
  • hızlı bir uçak = a fast plane
  • beyaz bir kitap = a white book
3 yıl önce

mel100451

Niye öyle oluyr örnek cümle istiyorum.Philip Newton

2 yıl önce

pnar185905

Tesekkurler

1 ay önce

Srreker

bir elma an Apple. neden derseniz Apple a ile yani sesli ile başlar. güzel okunması için an ekleriz. a fish. çünkü f sessizdir. An Orange fish O seslidir. Ancak şöyle bir şey var A USB. Ee u sesli diyeceksiniz. ancak USB (yuesbi) diye okunur yani Y harfi var. .. :)

1 yıl önce

idilfb

Bende mor bi balik yerim

3 yıl önce

trabzonguldak

"an" harfitarifine ihtiyacınız var diyor. Harfitarif nedir ya, harfi mi yazılmak istenmiş

3 yıl önce

serdaro81

Harfitarif=a,an,the

2 yıl önce

NurdanSsd

Hayir, kelimecik gibi dusunebilirsin.

3 yıl önce

beypazari

Orange ismin onunde ise renk tek basinaysa portakal diye okunur

3 yıl önce

Tuncay684534

Orange hem portakal hem turuncu anlamına mı gelir ?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet :)

"This orange is orange." = "Bu portakal turuncu."

2 yıl önce

FerhanAkko

"I eat orange fish" niye olmuyor?

2 yıl önce

Srreker

çünkü turuncu balık yerim diyosun ama orda bir balık demen lazım. I eat an Orange fish

1 yıl önce

papalouie2

Orange burda renk olarak kullanılmaktadır.

2 yıl önce

VolkanSare1

Neden "a" değilde "an" ??

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Çünkü "orange" bir sesli (vokal, ünlü) ile başlıyor.

"a fish" ("fish" sessiz / ünsüz / konsonant ile başlıyor), "a black fish", ama "an orange fish".

Ve "an elephant" ama "a black elephant".

1 yıl önce

elift37

Fish i bi garip okudu. Spelledi

5 ay önce

serkan360794

İ eat orange o fish kabul etmedi enteresan

2 yıl önce

hlya482075

Cok karistirmadim

1 yıl önce

Sokullu
Sokullu

Hayır, portakal balık olur ki bu da mantıksız

4 yıl önce

Viforvendetta

portakallı balık olamaz mı ama buna benzer bir örnek görmüştüm.
comment/3945787

4 yıl önce

Sokullu
Sokullu

Verdiğin örnekte fish bir renk değil. Ya da yanlış anlaşılacak başka bir anlamı yok. Ondan belirtmemiştir. Dediğin için ''Fish with orange sauce'' yapardın.

4 yıl önce

zeynep-5

Orange aynı zamanda portakal anlamına geliyor " ben bir portal balık yerim" denilebilir mi ?

4 yıl önce

Viforvendetta

evet

4 yıl önce

Srreker

yani kolay dili kendi kendine zorlaştırıyorsun. Al bayrağım. derken bayrağımı al demediğimi herkes bilir. Biraz mantık yürütün yaa :(

1 yıl önce

Semih061

Orada baligin renginden bahsettigi icin portakal olamaz.

4 yıl önce