"Ben turuncu bir balık yerim."

Çeviri:I eat an orange fish.

4 yıl önce

15 Yorum


idilfb

Bende mor bi balik yerim

3 yıl önce

Tmezgitci

I eat orange a fish neden olmazki???

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Türkçede sıfat + "bir" + isim denir ama İngilizcede "a(n)" sıfatın önüne kururuz.

Mesela:

  • yaşlı bir mühendis = an old engineer
  • hızlı bir uçak = a fast plane
  • beyaz bir kitap = a white book
3 yıl önce

Srreker

bir elma an Apple. neden derseniz Apple a ile yani sesli ile başlar. güzel okunması için an ekleriz. a fish. çünkü f sessizdir. An Orange fish O seslidir. Ancak şöyle bir şey var A USB. Ee u sesli diyeceksiniz. ancak USB (yuesbi) diye okunur yani Y harfi var. .. :)

1 yıl önce

trabzonguldak

"an" harfitarifine ihtiyacınız var diyor. Harfitarif nedir ya, harfi mi yazılmak istenmiş

3 yıl önce

serdaro81

Harfitarif=a,an,the

2 yıl önce

beypazari

Orange ismin onunde ise renk tek basinaysa portakal diye okunur

3 yıl önce

Tuncay684534

Orange hem portakal hem turuncu anlamına mı gelir ?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet :)

"This orange is orange." = "Bu portakal turuncu."

2 yıl önce

FerhanAkko

"I eat orange fish" niye olmuyor?

2 yıl önce

Srreker

çünkü turuncu balık yerim diyosun ama orda bir balık demen lazım. I eat an Orange fish

1 yıl önce

papalouie2

Orange burda renk olarak kullanılmaktadır.

2 yıl önce

VolkanSare1

Neden "a" değilde "an" ??

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Çünkü "orange" bir sesli (vokal, ünlü) ile başlıyor.

"a fish" ("fish" sessiz / ünsüz / konsonant ile başlıyor), "a black fish", ama "an orange fish".

Ve "an elephant" ama "a black elephant".

1 yıl önce

elift37

Fish i bi garip okudu. Spelledi

7 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.