1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I run towards the street."

"I run towards the street."

Çeviri:Ben sokağa doğru koşarım.

August 5, 2014

11 Yorum


CNEYTAHMET

Bir onceki cevapta " Street " kelimesini " Cadde " olarak cevirdiniz; simdiki soruda ise " Sokak " olarak cevirdiniz. Ben hangi ceviriyi kullanmaliyim? " Towards " kelimesinin sozluk karsiligi " Karsi " dir.Siz bu sorudaki cevabinizda " Dogru " olarak kullandiniz.Bunlardan hangisi dogru ?

January 21, 2015

selo11

street hem cadde demek hem sokak, hem de ikisini de kabul ediyorlar. Yani illa bir doğru olmaz.

Towards da cümleye göre -e karşı ya da -e doğru anlamına gelebilir, cümleye bakmanız lazım. Türkçede "bir şeye karşı koşmak" diye bir şey yoktur, bir şeye doğru koşulur.

January 22, 2015

CNEYTAHMET

Katkiniz icin tesekkurler.Ancak, ben de "Bir seye karsi kosmak " cevirisinin dogru bir cevirini olmadigini zaten farkindayim. Ingilizce den Turkce ye ; mot a mot ceviri yaptiginiz zaman,her iki lisanin cumle kurulus yapilari farkli oldugu icin; cevirileri de dolaysiyle hatali oluyor.Turkce de zamir fiilin icinde ve sonunda,Ingilizce,Fransizca ve Almanca da, ise fiilin onunde ve de ayri.Turkce de harf-i tarif ( Article ) disi ve erkek ( Feminin ve masculin ) yok.Ingilizce,Fransizca ve Almanca da yogun olarak var.

January 22, 2015

AltayFaruk

"The street" yerine "to street" desek?

August 5, 2014

ersinturac

to yu yönelme olarak kullanmayı düşündüysen ortada zaten bir yönelme var. "towards" o nedenle the street diyoruz. the boy goes towards the crab gibi düşünebilirsin.

July 31, 2016

Viforvendetta

to ile kullanılmıyor kelime anlamı olarak to gibi bir şey zaten.

August 5, 2014

Neval2121

Street sokak deil mi

June 19, 2017

waterfee

Ben sokaga dogru kosuyorum da kabul edilmeli cumle simdiki zamanda cunku

July 18, 2017

TunaBal

Yanlış! !!!!!!!

April 6, 2019

Sadkz1

Towards s neden gelmis cıldırcam

July 18, 2019

tamerlangasimov

ben sokaga dogru kosarim .. yine yanlis.. isteyiniz ne anlayamadik ki bir

February 25, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.