"I run towards the street."

Çeviri:Ben sokağa doğru koşarım.

4 yıl önce

8 Yorum


CNEYTAHMET

Bir onceki cevapta " Street " kelimesini " Cadde " olarak cevirdiniz; simdiki soruda ise " Sokak " olarak cevirdiniz. Ben hangi ceviriyi kullanmaliyim? " Towards " kelimesinin sozluk karsiligi " Karsi " dir.Siz bu sorudaki cevabinizda " Dogru " olarak kullandiniz.Bunlardan hangisi dogru ?

3 yıl önce

selo11
selo11

street hem cadde demek hem sokak, hem de ikisini de kabul ediyorlar. Yani illa bir doğru olmaz.

Towards da cümleye göre -e karşı ya da -e doğru anlamına gelebilir, cümleye bakmanız lazım. Türkçede "bir şeye karşı koşmak" diye bir şey yoktur, bir şeye doğru koşulur.

3 yıl önce

CNEYTAHMET

Katkiniz icin tesekkurler.Ancak, ben de "Bir seye karsi kosmak " cevirisinin dogru bir cevirini olmadigini zaten farkindayim. Ingilizce den Turkce ye ; mot a mot ceviri yaptiginiz zaman,her iki lisanin cumle kurulus yapilari farkli oldugu icin; cevirileri de dolaysiyle hatali oluyor.Turkce de zamir fiilin icinde ve sonunda,Ingilizce,Fransizca ve Almanca da, ise fiilin onunde ve de ayri.Turkce de harf-i tarif ( Article ) disi ve erkek ( Feminin ve masculin ) yok.Ingilizce,Fransizca ve Almanca da yogun olarak var.

3 yıl önce

AltayFaruk
AltayFaruk

"The street" yerine "to street" desek?

4 yıl önce

ersinturac

to yu yönelme olarak kullanmayı düşündüysen ortada zaten bir yönelme var. "towards" o nedenle the street diyoruz. the boy goes towards the crab gibi düşünebilirsin.

2 yıl önce

Viforvendetta

to ile kullanılmıyor kelime anlamı olarak to gibi bir şey zaten.

4 yıl önce

Neval2121

Street sokak deil mi

1 yıl önce

waterfee

Ben sokaga dogru kosuyorum da kabul edilmeli cumle simdiki zamanda cunku

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.