"Bir çift fil"

Çeviri:A pair of elephants

4 yıl önce

7 Yorum


altunufuk

"A couple of elephants" olur mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"A couple of elephants" : bir kac fil

couplei bir cift demek icin kullanamayiz. couplein cift anlami mesela iki sevgili. "This is a lovely couple" gibi.

4 yıl önce

altunufuk

Çeşitli sözlüklerden edindiğim anlamlara göre 'a pair of sth':'bir çift şey' iken 'a couple of sth' aynı türden iki şey ama 'pair'den farklı olarak aynı türden olmasa dahi aralarında cinsel ya da evlilik ilişkisi bulunduğunu ifade ediyor. İnsan harici fil gibi bazı hayvanların da çiftler halinde yaşadığını göz önünde bulundurursak çok tercih edilmese de 'a couple of animals' kullanımının yanlış olduğuna dair bir şey bulamadım. Ayrıca dediğiniz gibi, 'the couple of works which I have to do':'yapılacak bir kaç işim var' örneğindeki gibi, 'ikiden fazla' yani daha doğrusu 'bir kaç' anlamına da gelebiliyormuş.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hangi sozluge baktiginizi bilmiyorum ama "a couple of" hic bir zaman "bir cift" manasina gelmez. suradan da bakabilirsiniz: a couple of, more than two, but not many, of; a small number of; a few: http://dictionary.reference.com/browse/a+couple+of?s=t

hayvanlarin cift olmasinda kullanilmaz diye bir sey yok tabii ki, söyle kullanilabilirdi: "This elephant couple is nice" (Bu fil cifti hos).

Ayni sekilde insanlar icin de böyle "I have a couple of friends" derseniz kesinlikle ama kesinlikle "bir cift arkadasim var" ya da "cift olan arkadaslarim var" manasina gelmez, sadece "bir kac arkadasim var manasina gelir".

4 yıl önce

altunufuk

Bu bağlantıya ve oxford ile cambridge'ın sözlüklerine bakmıştım. Bir çift fil deyince benim aklıma gerçekten karı koca gibi gezinen filler geldi o yüzden 'a couple of elephants' dedim. Ama sanırım benim dediğim 'bir fil çifti'ne daha yakın. "A couple of elephants is sleeping":'Bir çift fil(iki adet eş fil) uyuyorlar' anlamına gelmez mi? Yanlış mıdır?

4 yıl önce

EmreKara4

Verdiğiniz linkte ayrıca bu da var."two of the same sort considered together; pair. "

4 yıl önce

modene1

I really think this should be accepted too

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.