"They are ducks."

Vertaling:Het zijn eenden.

August 6, 2014

9 opmerkingen


TessWerger

Het is toch: Hun zijn eenden? want als het Het zijn eenden is moet de engelse zin That are ducks. zijn klopt dit?

August 28, 2016

El2theK

Wat betreft hun, hun kan niet de onderwerpsvorm van een zin zijn. Derde persoon meervoud = zij.

In het Nederlands kan je zeggen het zijn, in het Engels kan je echter niet zeggen it are, daarom wordt het zijn - they are.

October 17, 2016

xDanielle

Dieren worden toch niet met 'zij' aangesproken, maar met dat of die?

August 6, 2014

mikepwnage

In het meervoud niet Danielle

September 8, 2014

xDanielle

Het is vast een spraaktaal foutje van mijn kant dan. Maar normaal spreek ik dieren niet aan met een aanspreekvorm voor mensen ;)

October 20, 2014

HenkVanEs

moet zijn denk ik Het zijn eenden

October 21, 2014

xDanielle

Ja klinkt ook logischer voor mij :)

October 24, 2014

Englisher101

het kan zijn: zij zijn eenden of het zijn eenden

January 10, 2016

DuoLearner16

dieren kan hij of zij zijn. Het wordt meestal gebruikt als u het geslacht van het dier of in verhalen als personificatie van het dier te leren kennen. Anders zeg je IT .

Ik ben Britse en blij om te helpen.

Animals can be a she or he. It is usually used if you know the gender of the animal or in stories when personifying the animal. Otherwise, you say IT.

I am British and happy to help

June 2, 2016
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.