1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "Te rog folosește o farfurie."

"Te rog folosește o farfurie."

Traducere:Please use a plate.

August 6, 2014

2 comentarii


name196

nu eram sigura daca e inegula sa folosesc "use" asa ca am mers cu mouse-ul pe cuvantul "foloseste" si mi-a aparut "uses" . Am zambit gandindu-ma ca bine am facut sa ma uit. Deci asa am scris. Si imi zice apoi ca am gesit si ca corect era "use" :)) hah, funny ;)


fantomitzah
  • Îți afișează ca indiciu așa pentru că se referă la persoana a treia singular ”(el/ea) folosește” = ”(he/she/it) uses”, unde trebuie să reții că mereu îți apare acel ”s” la final la timpul prezent (la verbele care se conjugă regulat).
  • Dar în propoziția asta este vorba de modul imperativ, care în română e ”folosește”/”folosiți” pentru singular/plural, dar în engleză este mereu la fel ca infinitivul verbului, adică aici este ”use”.

Poți repera imperativul prin faptul că este singurul caz în care lipsește subiectul verbului, în rest este obligatoriu să apară.
Adică să nu te lași păcălită de faptul că propoziția se termină cu punct, în engleză e corect și așa, nu doar cu semnul exclamării. (Am corectat ca în română să apară ”!”, pentru că doar așa e corect la noi).

În general e bine de reținut că nu toate indiciile care apar se potrivesc pentru o propoziție dată, ci apar sensurile cuvântului respectiv indiferent de propoziții, dar de obicei sunt grupate astfel încât primele din listă să vă apară cele bune pentru propoziția respectivă. Deci dacă aveți dubii care se potrivesc și care nu, atunci e bine să vă concentrați pe primele afișate.

Învață limba engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.