Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"She goes out."

Tłumaczenie:Ona wychodzi.

4 lata temu

32 komentarze


ksks706611

She goes out to jest Present Simple czyli wskazuje na pewien stan, czynność zwyczajową, co w tym kontekście wydaje się dziwne i nienaturalne. "Ona wychodzi" kojarzy się raczej z czynnością w danej chwili niż ze zwyczajem tej kobiety. Oczywiście w domyśle chodzi o "bywanie" w towarzystwie, stołowanie w knajpach itd. Jednak proste zdanie "ona wychodzi" w języku polskim jest jednoznaczne "ona właśnie przeszła przez próg drzwi"

11 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Oczywiście, tłumaczenie Duolingo wcale nie oddaje treści tego zwrotu.

Poza tym, brak kontekstu uświadamia, że zwrot ten można zastosować do wyrażenia zwyczaju, chwili obecnej, a także najbliższej przyszłości:

She goes out (every day) - (Codziennie) Chodzi na imprezy, randki, itp.
She goes out (as we speak) - (Właśnie) Wychodzi (np. do baru lub kina)
She goes out (again tonight) - (Dziś wieczorem też) Wychodzi (Pójdzie)

6 miesięcy temu

koala20073

Skoro "ona wychodzi" to " she goes out" to jak jest " ona wchodzi"?

1 rok temu

880201
880201

Wchodzić: come in/into, get in/into itp. Tu masz link: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=wchodzi%C4%87

1 rok temu

Martyna809500

Jeśli nie znacie nowego wyrazu kliknijcie na niego!!!

1 rok temu

skarlet133

Co wgl znaczy 'out' ?

2 lata temu

poldaco7

out-wychodzi

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

out - ze środka -> na zewnątrz...……….... go out - wyjść
in - z zewnątrz -> do środka...…………..….....go in - wejść

to go out - iść, chodzić, wychodzić (mieć wychodne)
na imprezy, na randki, koncerty, zabawy, do restauracji

2 miesiące temu

kacperon81

Wtf ? To każdy wie ok napisze ci out-wychodzi

2 lata temu

poldaco7

zbobaczcie ukryte komentarze!!!!!

2 lata temu

nue730

Czy "Ona odchodzi" będzie poprawnym tłumaczeniem "She goes out"?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie, to by było She goes away.

4 lata temu

tanita73

A jak będzie ''ona wyszła''

3 lata temu

880201
880201

She went out.

3 lata temu

karolcio16

Daje ic laika

3 lata temu

gragargar

Jesteś kupom xd

2 lata temu

poldaco7

She went out

2 lata temu

Kotezzer

She went out?

2 lata temu

madzik03

She WENT out. Czas przeszły :)

2 lata temu

PolishPROGamer

Czemu nie może być "Ona wychodzi poza"

3 lata temu

JakubPokor

Zupełnie inne znaczenie?

3 lata temu

Patryk354642

Tak, masz rację zupełnie inne znaczenie

2 lata temu

weedkong

Ewentualnie "ona wychodzi na zewnątrz"

3 lata temu

Alicja106

Nie,ponieważ nie ma tam gdzie ona wychodzi ;)

3 lata temu

buskes76

Jak najbardziej jest - "out" i można powiedzieć ona wychodzi na zewnątrz ale po co skoro można powiedzieć ona wychodzi

2 lata temu

KarloS1215

Ja napisałem "ona wychodzi"... :)

1 rok temu

xmoniczkax.567

Ona wychodzi na zewnątrz = It goes on outside

2 lata temu

[użytkownik usunięty]

    Myślę, że można też tak powiedzieć jeśli chodzi o potoczny język. Można wyjść za mąż, wyjść dobrze na zdjęciu, i wyjść na zewnątrz. Takie dookreślenie pozbawia wypowiedź wieloznaczności, więc może pełnić jakąś użyteczną funkcję, a "out" także znaczy "na zewnątrz" jako samodzielne słowo

    3 lata temu

xmoniczkax.567

    Na zewnątrz = Outside

    2 lata temu

igorborek

    pomyliłem się i co ?!?!?!?!?

    3 lata temu

aleksandra_h05

    A nie może być "Ona idzie na dwór"?

    3 lata temu

poldaco7

    no tak też może być jestem z tobą!!!!

    2 lata temu