1. Forum
  2. >
  3. Topic: Finnish
  4. >
  5. "Tarvitsenko minä karttaa?"

"Tarvitsenko minä karttaa?"

Translation:Do I need a map?

July 16, 2020

5 Comments


TheWordPunk

Why is "the" map not acceptable here? It's unclear from the Finnish.


TheWordPunk

I mean "a" map. Either should be accepted.


Foxtrott_4

Shouldn't is be "do I need >my< map" because there is minä in the finnish sentence?


MarcinM85

Minä means I. My is minun in Finnish.


pieni_chilipalko

"Tarvitsenko (minä) (minun) karttaani?." :)

(Minun) karttani (partitive: karttaani)

(Sinun) karttasi (karttaasi)

Hänen karttansa (karttaansa)

(Meidän) karttamme (karttaamme)

(Teidän) karttanne (karttaanne)

Heidän karttansa (karttaansa)

So it's (minun) nimeni, koirani, kissani, vaarini, mummoni, pullani, makkarani, mämmini...

(Sinun) nimesi, koirasi, kissasi, vaarisi, mummosi, pullasi, makkarasi, mämmisi...

Etc. (Jne. = ja niin edelleen)

Learn Finnish in just 5 minutes a day. For free.