1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What is happening to him?"

"What is happening to him?"

Fordítás:Mi történik vele?

August 8, 2014

17 hozzászólás


Tibi585212

Mi történt vele - mármint a Duoval? Ma egyetlen fordításnál sem fogadta el az általa is jónak tartott válaszomat.


laq1958

Ugyan jól tippeltem, de miért nem "with him"?


Harga

Mert az angolok nem úgy szokták használni.


SmuelSoma

Akkor miért nem úgy oktatják?


millera08

tényleg, miért nem with?


GGABI2

Mert ez egy kifejezés

Macmillan értelmező szótár szerint.

Phrasal verb

happen to someone:

if something happens to you, an event or action takes place which affects you

Ha valami történik veled, egy esemény vagy egy cselekvés zajlik, ami hatással van rád.

Példamondat:

This is the best thing that’s ever happened to me.

Ez a legjobb dolog, ami vala történt velem.

Olyan kifejezést nincs hogy "happen with".


n.k.zsuzsa

Lehet, hogy öt éve nem volt, de ma van olyan kifejezés is, hogy "happen with", a különbség árnyalatnyi, sok esetben felcserélhető a kettő.


TthKlmn

De olyan van hogy with me, with him, és azt honnan lehet tudni hogy ez történetesen egy kifejezés?


vasvariistvan

Például GGABI2-től.


gpaczi

Még most sem fogadja el a szerinte is jó megoldást...


gpaczi

most meg elfogadta... ki érti ezt?


hardta

Azt honnan lehet tudni, hogy mikor kell valami a szem. névmás elé és mikor nem?


Harga

Itt nem a névmástól hanem happen-től függ, szótárban "happen to sb"-re érdemes rákeresned a kifejezés jelentéséhez (ahol sb a somebody rövidítése).

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.