"Ben onun elbisesini hatırlıyorum."

Çeviri:I remember her dress.

4 yıl önce

15 Yorum


rasitsariyar

"I remember the dress of her." olmaz mı?

2 yıl önce

TirrekJojuk
TirrekJojuk

Olmaz. Çünkü "her" onun demek. Eğer biz "her" kullanırsak "I remember her dress" deriz. Sizin dediğiniz mesela "These are pockets of men" dersek olur. (Bunlar adamların poşetleri)

2 yıl önce

rasitsariyar

Teşekkür ederim

2 yıl önce

Balamir69

"I remember the his dress" olmazmi, his dress,---onun elbisesi---olmuyor mu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"his dress" zaten onun elbisesi demek, the ya gerek yok. his (ya da diger sahiplik sifatlari) zaten tanimlayici olduklarindan ASLA the ile kullanilmazlar

4 yıl önce

ruveyddaa

peki tamam the oolmasın ı remember his dress olmaz mı

2 yıl önce

salih321

Güzel açıklama olmuş teşekkürler

3 yıl önce

PReDaToRxTR

"I am remembering her dress" neden olmuyor. Neden cevap geniş zamanda olması gerekiyor. Oysaki "hatırlıyorum" diyor, "hatırlarım" demiyor.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede bazı fiilleri Şimdiki Zamanda (ve diğer continuous tense'lerde) kullanamıyoruz.

Bunlara örnek: ●love, ●like, ●need, ●hate,
●REMEMBER, ●know, ●understand, ●believe, vs.

Mesela hiç "I'm loving you!" (=Seni seviyorum anlamında) YANLIŞTIR; "I love you" doğru kabul edilir.

Benzer şekilde, "I'm remembering* her dress" YANLIŞtır; "I remember her dress" doğru kabul edilir.

Yani aslında İngilizcede şimdiki zamanda "hatırlıyorum", "hissediyorum, seviyouum, istiyorum" demek mümkün değil; "hissederim, severim, isterim" demek zorundayız. (Yanlış anlaşılmasın, bu durum sadece belli başlı fiiller için geçerli).

2 yıl önce

caprazs8

Aslında hatırlarım denmesi gerekir türkçede söz gelişi öyle denşr

3 yıl önce

ruveyddaa

ı remember his dress olmaz mı yahu

2 yıl önce

Nazonaz2006

Acaba dresses dersek neden olmuyor?

2 yıl önce

Nazonaz2006

Hmm herkese teşekkür ederim

2 yıl önce

HEYKIR

I remember her dress.

Böyle neden olmuyor anlamış değilim

1 yıl önce

Selim173900

His neden olmuyor

2 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.