1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Ik heb een gedeelte van de m…

"Ik heb een gedeelte van de maaltijd over gelaten."

Vertaling:I left part of the meal.

August 9, 2014

3 opmerkingen


Adrian54879

Ik ben een beetje in de war. "Over gelaten" klinkt als restjes. Waarom is "I have a portion of the meal left over" verkeerd. "I left part of the meal" klingt (volgens mij) als "achtergelaten" zou gebruikt moeten worden. Of?


kimvanesch

Waarvoor is the over


StefvanSchie

It is a part of 'gelaten'. The whole verb in Dutch is 'overgelaten' and so it's part of the verb 'left'.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.